Senaste nytt

Thai Airways sätter in Boeing B777-300ER till Köpenhamn

CaptainM

Medlem
Bokade precis CPH-HKT i Premium Economy i februari 2014 via MrJet.
Blev seatad på rad 31. Fredag kväll, så MrJets telefon är avstängd. Har slängt iväg ett mail till TG i CPH.
Fortsättning följer....

Fick svar från TG idag, de har ändrat min seating till rad 22 på utresan och rad 19 till hemresan. Ser ju betydligt mycket bättre ut. :)
 

A380*G

Medlem
För alla som är osäkra på seating på TG kan kolla på deras hemsida. Dock måste man kontakta ett biljettkontor för att ändra seating.
 

A380*G

Medlem
Någon som provat denna stol/service till/från CPH?
Funderar på att slanta upp för en C-biljett i sommar PVG-BKK-CPH r/t (alla legs med nya C) men vill veta om det är värt det? (behöver milesen...)
 

Dr. Miles

Expert
Tack, stolen är ju som sagt samma men din rapport avslöjar tyvärr inget om C-service till/från CPH.

Har som du åkt U flertalet gånger men aldrig TG C till/från Skandinavien, därför jag undrar.

Jag har inte åkt med Boeing 777-300ER med nya Business class, men jag har flugit Boeing 747 i Business class (First class stol) några gånger mellan Stockholm-Bangkok v.v.
Servicen är Business class service men de kan vara rätt bra när det är få passagerare i Business class (First) kabin.

Det som kan vara störande är inte deras service, utan (tyvärr) medresenär.
En gång när jag åkte Stockholm->Bangkok var det 3 män i 50-60 års åldern var mycket glada med frekventa förfriskningar och de blev mycket ljudliga innan vi passerade söder om Moskva.
Tur nog att de somnade så småningom, så kunde jag vila ostörd tills en av dem började snarka ordentligt.

Som sagt, det är inte direkt THAIs fel och vem som helst kan råka ut för. Men man blir nog inte glad om man betalade en vanlig biljett själv.
 
Det florerar sedan en tid återkommande rykten om att Thai kommer uppgradera OSL-BKK från 777-200ER till 747-400(nya kabinen) till vintertidtabellen 2013/2014. På BKK-OSL-BKK ska Thai även sälja F om/när det blir 747. Alltså 9-10 F, 40C & 325 monkey class på TG till OSL om det blir 747-400.
 
Last edited:

A380*G

Medlem
Jag har inte åkt med Boeing 777-300ER med nya Business class, men jag har flugit Boeing 747 i Business class (First class stol) några gånger mellan Stockholm-Bangkok v.v.
Servicen är Business class service men de kan vara rätt bra när det är få passagerare i Business class (First) kabin.

Det som kan vara störande är inte deras service, utan (tyvärr) medresenär.
En gång när jag åkte Stockholm->Bangkok var det 3 män i 50-60 års åldern var mycket glada med frekventa förfriskningar och de blev mycket ljudliga innan vi passerade söder om Moskva.
Tur nog att de somnade så småningom, så kunde jag vila ostörd tills en av dem började snarka ordentligt.

Som sagt, det är inte direkt THAIs fel och vem som helst kan råka ut för. Men man blir nog inte glad om man betalade en vanlig biljett själv.
Tack för informationen. Antar att service överlag är god till mycket god, men att rötägg alltid kan förstöra upplevelsen. Nattflighten från BKK oroar jag mig inte för, men returen till BKK som avgår på eftermiddagen kan bli en pina... tur att jag redan har reserverat A/K seats så jag iaf får lite avskiljdhet.


Det florerar sedan en tid återkommande rykten om att Thai kommer uppgradera OSL-BKK från 777-200ER till 747-400(nya kabinen) till vintertidtabellen 2013/2014. På BKK-OSL-BKK ska Thai även sälja F om/när det blir 747. Alltså 8-9 F, 40C & 325 monkey class på TG till OSL om det blir 747-400.
Intressant, tack för info. Var snappade du upp det? Notera att TG B 747 har 9, 10 eller 14 F seats. 9 är de allra senaste halvsviterna (utan dörr).
 

Kastrup

Medlem
Hej!
ska med TG951 imorgon i C, och enligt seatguru verkar det finnas 2 rader F också. Säljs de som business? Eller har seatguru fel? Har inte åkt Thais 777, utan bara 747 tidigare.
 

Dr. Miles

Expert
ska med TG951 imorgon i C, och enligt seatguru verkar det finnas 2 rader F också. Säljs de som business? Eller har seatguru fel? Har inte åkt Thais 777, utan bara 747 tidigare.

Det ser inte ut som de har First class på din flight imorgon enligt ExpertFlyer. Jag misstänker att SeatGuru visar fel info.

Screenshot20130915_1.png
 
Toppen