Senaste nytt

Thai Airways Royal Orchid Plus - så blir man behandlad...

agehall

Medlem
Nu skrev jag lite fel. Det var Expertflyer jag checkat med. Dock var jag mest därinne för att se om ditflighten ändrades till dom nyrenoverade planen. Tycker dock inte att man ska behöva ha så stenkoll på sin bokning när man faktiskt fått den bekräftad. Men man lär sig. Naturligtvis skulle jag inte accepterat att mannen på Thai Sthlm sa att han inte kan utfärda någon ny biljett.

Ja, att inte få en ny biljett är en stor varningsklocka. Har man inte ett biljett nummer som visar att man fått det man vill ha när man tittar på bokningen, så har man ingenting.

Och jag tycker det är konstigt att det tre mån innan avresa kan gå från "gott om platser" till fullt över en natt. Det fanns ju en anledning till att jag kollade om det fanns platser att uppgradera innan jag bokade Ekonomi på hemresan. Jag hade mer än gärna betalat lite extra för att flyga Premium hem om jag vetat att det skulle bli problem.

Men jag förstår fortfarande inte hur du får ihop detta? Expertflyer ger en fingervisning, men det är bara ditt eget program (ROP i ditt fall) som kan tala om exakt hur många bonusplatser det finns. EF har visserligen oftast rätt ime, men inte alltid.

Någon som är mer insatt i hur systemen fungerar? "Föreslår" systemet automatiskt en annan flight om det är fullt?

Har aldrig hört talas om det, men det är ingen omöjlighet att Thai's system funkar så.

Det var ganska uppenbart för mig att fotbollskillarna inte hade betalt extra för att flyga Premium och Buisness. Tror nog att dom hade särbehandlats och att mannen på Thai Air Sthlm bara tyckte det var enkelt att skylla på ett systemfel.

Släpp den här delen. Detta är rena spekulationer och du kan omöjligt veta vad de har eller inte har gjort. Dessutom är det högst troligt att de inte ens bokat biljetterna själva utan att någon sekreterare i förbundet fixat det hela. De har inte tagit dina platser.
 

agehall

Medlem
Det är väldigt ovanligt att ett stort gäng blir uppgraderade. Har du något som helst fog för att detta har skett? Jag tycker du ska släppa den aspekten av det hela omedelbart om du inte vet med 100% säkerhet att det faktiskt blev OpUp:ade. Det är inte den delen du ska fokusera på om du vill ha ersättning av Thai men om du hakar upp dig på detta kommer du med största sannolikhet argumentera in dig i ett hört med dem.
 

MangoShake

Ny medlem
Jag har gett upp tanken på ersättning för länge sen. Är mer intresserad av att veta vad som hände.

Ärligt talat har jag väldigt svårt att se att förbundet skulle betala låt säga 25 tkr/person för Business Class för B-landslaget...

Men som du säger, det är inte lönt att spekulera...

För mig kom det att betyda mycket för det var ett dåligt slut på en misslyckad semester (både jag och sambon blev sjuka). Men det kan man såklart inte skylla på Thai. Att ha blivit kallad saker Thais kontorspersonal i Bangkok kan man däremot...


Det är väldigt ovanligt att ett stort gäng blir uppgraderade. Har du något som helst fog för att detta har skett? Jag tycker du ska släppa den aspekten av det hela omedelbart om du inte vet med 100% säkerhet att det faktiskt blev OpUp:ade. Det är inte den delen du ska fokusera på om du vill ha ersättning av Thai men om du hakar upp dig på detta kommer du med största sannolikhet argumentera in dig i ett hört med dem.
 

agehall

Medlem
Ärligt talat har jag väldigt svårt att se att förbundet skulle betala låt säga 25 tkr/person för Business Class för B-landslaget...

Det är just det som är grejen - varken du eller jag har en aning om vad de betalat. Thai är (ö)kända för att ha mängder med icke-publika fares så de kanske betalade mindre än vad du gjorde för ekonomi... Vi vet helt enkelt inte och därför är det helt ointressant i denna diskussion.
 
Toppen