Senaste nytt

Thai Airways Royal Orchid Plus kort på skandinaviska flygturer

ante_77

Medlem
Om du bokar en bonusresa med Star Alliance (ej SAS) från Stockholm till Bangkok t/r t.ex. med Lufthansa och Thai kommer avgifterna i pengar (förutom Eurobonuspoängen) hamna på ungeför SEK 3500:- beroende på exakt rutt. Skulle det finnas plats med SAS via Köpenhamn hamnar avgifterna på ungefär SEK 700:-.

PS. Bokade precis två bonusplatser från Stockholm till Bangkok för Eurobonuspoäng med Thai via Paris CDG i Business Class på deras A380. Hyfsat lätt att hitta plats med Thai mitt på Stockholms sportlovsvecka (!) och produkten är fantastisk (provade för två veckor sedan). Med Business på A380 är avgifterna "värda".

Har bokat SAS tidigare med EB. Senast var det 2pers i biz.klass till bkk. Utnyttjade AMEX 241 vid det tillfället.

Nåja, får se på CDG som alternativ. 380 kan ju vara kul att flyga.
 

Roger J

Medlem
Nåja, får se på CDG som alternativ. 380 kan ju vara kul att flyga.

Har inte sett bonusplatser i Business med TG A380 från Frankfurt, men dock från CDG. Stolarna i Business är i min mening fantastiskt bra - massor av plats att sprida ut sig på. Har dock bara flugit mellan BKK och SIN (2h) men har svårt att tro att jag gillar dem mindre mellan CDG och BKK...
(Tog tyvärr inga bra bilder på kabinen)
 

NotRyan

Medlem
Har inte sett bonusplatser i Business med TG A380 från Frankfurt, men dock från CDG. Stolarna i Business är i min mening fantastiskt bra - massor av plats att sprida ut sig på. Har dock bara flugit mellan BKK och SIN (2h) men har svårt att tro att jag gillar dem mindre mellan CDG och BKK...
(Tog tyvärr inga bra bilder på kabinen)

Här finns en bra film, reklam men ändock....

Cabin Tour : Airbus A380 Thai Airways International : The Smoothest Way to Fly - YouTube

Mvh
/NotRyan
 
Last edited:
Toppen