Thai Airways Royal Orchid Plus försämras rejält

Diskussion i 'Star Alliance' startad av jumbooze, 18 Juni 2014.

  1. jumbooze

    jumbooze Medlem

    Ort:
    ex-CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    SItter inte vid dator nu men kommer skriva mer om detta men det verkar som det nästan dubleras mängden miles som behövs till Europa.
    Man får hoppas att den nya tabellen är fel annars så är det en kraftig försämring.
    Har 0 miles på orchid men ville bara lägga upp en alert här då jg läst om folk som har sina miles där.
     
  2. Tommy Palomäki

    Tommy Palomäki Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Last edited: 19 Juni 2014
  3. Magino

    Magino Medlem

    Ort:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    och jag som tycket ROP var dyra redan innan förändringarna :(
     
  4. SAS404

    SAS404 Medlem

    Det jag säger med att spara en massa miles, dom försämrar bara ;) Gör av med poängen :D
     
  5. jumbooze

    jumbooze Medlem

    Ort:
    ex-CPH
    Land:
    Sverige Sverige
  6. EBGGOT

    EBGGOT Medlem

    Ort:
    West Coast
    Land:
    Sverige Sverige
    2 personer gillar detta.
  7. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Helt klart underskattade nog Thai mängden uppröra kunder. Visar att det (ibland) lönar sig att höra av sig till företaget och klaga. Tyvärr är det nog så att det snarare är någon politiker/potentat som klagat och därför har ändringen skett.

    Vet inte om detta ämne diskuterats i media i Thailand - det brukar ju kunna ändra redan fattade beslut i vissa fall.
     
  8. SAS försökte att införa bränsletillägg på bonusresor även på SAS, Wideroe och Blue1:s flygningar.
    Fuel surcharge probably to be added on Eurobonus Award tickets soon - FlyerTalk Forums
    (Förresten, jag antar att GetAA81Back2ARN@FlyerTalk och du är en och samma person. :))

    Fem månader senare backade de. (Det är Martins inlägg)
    Flyertalk wins! Eurobonus removes fuel charges on Award travel - FlyerTalk Forums
     
  9. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Japp, det är jag. Men jag har gett upp att posta på FlyerTalk sedan länge.

    Jag tillhörde (tyvärr) dem som sa "j*a SAS nu får det vara nog" men aldrig tog mig energi att skriva till SAS och klaga utan knöt näven i fickan. Löste sig förvisso ändå...

    Numer är jag lite bättre på att höra av mig med ris (och ibland ros) till företag som inte levererar vad de skall.

    (Exemeplvis har British Airways fått sig några mail avseende deras eländiga Afternoon tea och CBP i USA har fått ett par kommentarer om långa väntetider - British Airways svarade men det har inte CBP gjort...)
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×