Senaste nytt

Thai Airways Premium Economy - val av säte + fast track?

Mr.A

Medlem
Dompa och rysk kaviar är väl i första klass, jag landade nyss i Bangkok och är mycket nöjd, bortsett från äldre säten och IFE så är det en businessprodukt, samma vin som i business och mat inte långt ifrån skulle jag tro. Var precis på royal orchid spa och fick massage som ingår! Thai har just vunnit en ny kund!
 

Dr. Miles

Expert
Jag fick "Premium Economy" meny när jag flög Stockholm-Bangkok i Business class(First class stol). Jag kommer dock inte ihåg om drinklistan.
 

CaptainM

Medlem
Vin- och drycklista, samt meny från gårdagens flygning i U med TG952 BKK-CPH
P1040410.jpg P1040411.jpg P1040412.jpg P1040413.jpg
 

jtq

Medlem
Dealen förlängd till den 31 november som sista dag för köp, tyvärr fortfarande bara med destinationer inom Thailand.
 

Ozz

Medlem
Vin- och drycklista, samt meny från gårdagens flygning i U med TG952 BKK-CPH
Visa bifogad bild 10794 Visa bifogad bild 10795 Visa bifogad bild 10796 Visa bifogad bild 10797
Vi hade exakt samma drycklista i lördags på nya rutten ARN-HKT i C-klass (Royal Silk)
Vad jag noterade som en försämring var att det inte bjöds Champagne innan takeoff som det brukar göras, endast apelsinjuice bjöds innan.
Vad maten anbelangar tycker jag att den var likvärdig i C-klass mot vad vi brukar få i PE, inga gastronomiska höjdpunkter m.a.o. Helt ok mat men inte "det där" lilla extra.
 

090034208

Medlem
Skumpan har tidigare diskuterats och är väl så att från ARN så serveras ej denna före start p.g.a någonting med den svenska alkoholskatten, Thai måste betala skatt om den servareas på marken. Detta togs bort i våras om jag ej kommer ihåg fel. Från CPH gäller väl ej detta så där serveras även före start.
 

Mr.A

Medlem
Skumpan har tidigare diskuterats och är väl så att från ARN så serveras ej denna före start p.g.a någonting med den svenska alkoholskatten, Thai måste betala skatt om den servareas på marken. Detta togs bort i våras om jag ej kommer ihåg fel. Från CPH gäller väl ej detta så där serveras även före start.

Även på en del flighter från FRA så får man inte detta, inte ens i F med Asiana sist, som sagt, nånting med nya bestämmelser...
 

ryds

Medlem
Vad händer med HS-TGB ? Trodde den var inne på retrofit. Men idag är den uppe och flyger igen HKT-BKK. Och den har ju bara vart inne 1 månad! Så då var dom väldigt snabba isåfall .
 

JonW

Medlem
Dompa och rysk kaviar är väl i första klass,!
Det var just det som var min poäng, man anpassar alltså F-mjukvaran till C i Scandinavien trots att hårdvaran är densamma.
Skulle man då inte anpassa C-mjukvaran till U skulle ju både C och U få samma mjukvara hos oss.
 
Toppen