Senaste nytt

Thai Airways Premium Economy - val av säte + fast track?

Perra

Medlem
Ja, HS-TGP är retrofit. Thai har sedan helgen kört med uppgraderade kabinen flere dagar så ser betydligt bättre ut nu. Imorgon börjar ARN-HKT nonstop men där är det "All Series" som gäller. Intressant är även att det nu endast finns 2 st kärror i trafik som ej är uppgraderade (HS-TGF och HS-TGG) dom övrig är troligtvis inne på retrofit (HS-TGA och HS-TGB)

Om jag fattat rätt är det nu 3 stycken (HS-TGA, HS-TGB och HS-TGZ) som är inne för retrofit. HG-TGZ har varit inne sen i somras, HS-TGB sen 1 oktober och HS-TGA sen 2 dagar tillbaka.

De 2 kvarvarande med den "gamla" kabinen kommer att användas som back-up på CPH och ARN samt domestic ex HKT and CNX.
 

HansO

Medlem
Om jag fattat rätt är det nu 3 stycken (HS-TGA, HS-TGB och HS-TGZ) som är inne för retrofit. HG-TGZ har varit inne sen i somras, HS-TGB sen 1 oktober och HS-TGA sen 2 dagar tillbaka.

De 2 kvarvarande med den "gamla" kabinen kommer att användas som back-up på CPH och ARN samt domestic ex HKT and CNX.

Det är nog ett önsketänkande att det bara skulle vara 2 kvar !!
HS-TGA var uppe och flög i dag så det handlade nog bara om en snabb check av något slag.
Thai är defenitivt inte snabba på att byta ut en av de älsta inredningarna som premium bolagen över huvud taget har.
Möjligen kan det bero på att man är i princip ensamma på den skandinaviska marknaden.
 

Perra

Medlem
Det är nog ett önsketänkande att det bara skulle vara 2 kvar !!
HS-TGA var uppe och flög i dag så det handlade nog bara om en snabb check av något slag.
Thai är defenitivt inte snabba på att byta ut en av de älsta inredningarna som premium bolagen över huvud taget har.
Möjligen kan det bero på att man är i princip ensamma på den skandinaviska marknaden.

Ok, såg nu att HS-TGA är tillbaka i trafik. Innebär att det är 3 stycken med den "gamla" kabinen i drift
HS-TGA
HS-TGF
HS-TGG
Dock verkar det som att HS-TGZ blir kvar på retrofit i 2 veckor till
 

David

Medlem
Noup, inte kan du se därifrån vilken kärra som kommer vilken dag.

Du kan iaf se ifall du söker på flygning en viss dag vilken kärra som kommer att trafikera då. Du får dock klicka på flight details. En överblick på flera dagar och vilka plan kan du inte se, mig veteligen.
 
Toppen