Senaste nytt

Thai Airways Premium Economy Stockholm - Bangkok

squeezen

Medlem
bump
konfunderad över detta, enigt thais egan hemsida står det bara 3 class travel:
upload_2018-4-4_9-53-29.png


dock inne på aircraft types står det:
upload_2018-4-4_9-55-56.png


men seatmappen på thais sida säger bara eco och business.
Expertflyer säger i premium eco detta:
upload_2018-4-4_9-57-40.png


Är det fortfarande så att de har premium eco i businesstolar på även på 777-300ER?
De "gör alltså om" 18 säten från business till Premium eco?
Mitt huvudsyfte är att sova och om ovan stämmer så känns det som att Thai i klass U slår Singapore klass T eller P i deras premium Eco.
Har någon åkt detta senaste åren och har nån info/utvärdering?

Tack
 

jtq

Medlem
Jag kan bekräfta att det är samma stolar som i business för premium economy på 777-300ER.
 

jtq

Medlem
Det beror på vem man frågar, själv har jag inte så höga krav, bara jag kan sträcka ut och sova så är jag nöjd. Har man dessutom Guldkort så är det bara businssesmat, fast track immigration Thailand samt massage (från) Bangkok man missar.

IMAG5881.jpg
 

Alf

Medlem
Maten i business på Thai är inte mycket att betala något extra för. Skulle jag köpa en resa så är premium eco alldeles utmärkt, samma solar som business och i stort sett samma mat och dryck. Tyvärr kan man inte boka premium eco med poäng, vilket är synd. Det är inte värt att lägga något extra på business på någon av Thai flygningar från Scandinavien.
 
Har man dessutom Guldkort så är det bara businssesmat, fast track immigration Thailand samt massage (från) Bangkok man missar.
Visa bifogad bild 74708

Om man krediterar till Eurobonus missar man även 10 400 baspoäng (tor från Stockholm), då Business ger dubbla poäng kontra Premium Economy och Economy. Kanske värt att ta med i beräkningen om man ligger nära någon gräns...
 
  • Gilla
Reactions: jtq

Dr. Miles

Expert
Om man krediterar till Eurobonus missar man även 10 400 baspoäng (tor från Stockholm), då Business ger dubbla poäng kontra Premium Economy och Economy. Kanske värt att ta med i beräkningen om man ligger nära någon gräns...
Just nu (köpa senast 2018-MAY-15, res senast 2018-SEP-30) är Business class till Bangkok billigare än Premium Ecnomy på THAI.

Kod:
JRY7399	TG	J 	Round-Trip	20882(SEK)	B

Kod:
RYEYSE	TG	U 	Round-Trip	21586(SEK)	PE

Fare rules av JRY7399
Kod:
TRAVEL RESTRICTIONS

   VALID FOR TRAVEL COMMENCING ON/AFTER 20APR18 AND ON/
   BEFORE 30SEP18.

SALES RESTRICTIONS

   FOOTNOTE RULE
   TICKETS MUST BE ISSUED ON/AFTER 03APR18 AND ON/BEFORE
   15MAY18.
 

NotRyan

Medlem
Just nu (köpa senast 2018-MAY-15, res senast 2018-SEP-30) är Business class till Bangkok billigare än Premium Ecnomy på THAI.

Kod:
JRY7399    TG    J     Round-Trip    20882(SEK)    B

Kod:
RYEYSE    TG    U     Round-Trip    21586(SEK)    PE

Fare rules av JRY7399
Kod:
TRAVEL RESTRICTIONS

   VALID FOR TRAVEL COMMENCING ON/AFTER 20APR18 AND ON/
   BEFORE 30SEP18.

SALES RESTRICTIONS

   FOOTNOTE RULE
   TICKETS MUST BE ISSUED ON/AFTER 03APR18 AND ON/BEFORE
   15MAY18.
Det var väl inget kanonpris dock, men ja billigare än Premium eco..
 

jtq

Medlem
Maten i business på Thai är inte mycket att betala något extra för. Skulle jag köpa en resa så är premium eco alldeles utmärkt, samma solar som business och i stort sett samma mat och dryck. Tyvärr kan man inte boka premium eco med poäng, vilket är synd. Det är inte värt att lägga något extra på business på någon av Thai flygningar från Scandinavien.

Det går att boka premium economy med poäng men du kanske menade eurobonuspoäng?

Air Awards on THAI | Round Trip - THAI Air Awards Chart
 
Toppen