Senaste nytt

Thai Airways Premium Economy Stockholm - Bangkok

Dr_Bkk

Medlem
Men vad tycker du de ska göra? Ska Business och Premium Ekonomi ha samma säte och samma mat, vad skulle då få folk att betala för business? Så mycket är inte ett loungebesök värt.
Jag själv skulle helt klart ta en 180 graders platt säng och ekonomi mat, framför ekonomi stol och business mat.

Vad jag ville få fram är att skilladen är större nu än tidigare på 747 an
 
Att de bara hade en servering i PE från CPH stämde i alla fall inte när jag åkte i april. Dr_Bkk, när åkte du egentligen?
 

Alf

Medlem
Vad jag ville få fram är att skilladen är större nu än tidigare på 747 an

Hur menar du nu? På 747 var det ju bättre stolar i C än PE och det är ju stolen som är viktigast. Håller med Magino om det är samma stol på 777 i C och PE, vilket det sägs vara, varför då betala för C. Detta är ju kanonbra om man åker i tjänsten och har en arbetsgivare som inte vill betala för C, då kan man i alla fall åka i PE med god komfort. GT: n smakar i alla fall likadant i alla klasser, synd bara att Thai inte har Campari man kan blanda i för då blir det en kanondrink som påminner om evig sommar.
 

A380*G

Medlem
Hur menar du nu? På 747 var det ju bättre stolar i C än PE och det är ju stolen som är viktigast. Håller med Magino om det är samma stol på 777 i C och PE, vilket det sägs vara, varför då betala för C. Detta är ju kanonbra om man åker i tjänsten och har en arbetsgivare som inte vill betala för C, då kan man i alla fall åka i PE med god komfort. GT: n smakar i alla fall likadant i alla klasser, synd bara att Thai inte har Campari man kan blanda i för då blir det en kanondrink som påminner om evig sommar.
Vad jag förstår så talar Dr_Bkk om den mjuka produkten. Eftersom stolen i C och PE är av samma typ numera, som alla konstaterat, så måste man självklart differentiera på andra sätt. Att stolen är viktigast för dig betyder inte att den är det för alla andra. Lounge, fasttrack, intjäning av miles, entertainment, F&B service, amenity kit är ungefär det man har att spela med. Klart det måste differentieras.
 

Alf

Medlem
Vad jag förstår så talar Dr_Bkk om den mjuka produkten. Eftersom stolen i C och PE är av samma typ numera, som alla konstaterat, så måste man självklart differentiera på andra sätt. Att stolen är viktigast för dig betyder inte att den är det för alla andra. Lounge, fasttrack, intjäning av miles, entertainment, F&B service, amenity kit är ungefär det man har att spela med. Klart det måste differentieras.

Ja om man bortser från stolen så är jag med på resonemanget. Jag har bara åkt C tidigare med Thai men dock provsuttit stolen i PE på deras 747. Jag tror ju forfarande att en bekväm stol på en långresa är det vi resenärer uppskattar mest, jag kan inte vara ensam om detta. När 777 sätts in på ARN kommer jag inte att lägga 3 ggr så mycket pengar på att åka C när PE har samma stol. För mej är det inte värt 20.000 kr extra i C för att ha tillgång till de extra förmåner du räknar upp. Jag vet vad jag får i C och det kan jag vara utan med tanke på vad det kostar. Det är då helt Ok med samma mat som ekonomi.
 

A380*G

Medlem
Ja om man bortser från stolen så är jag med på resonemanget. Jag har bara åkt C tidigare med Thai men dock provsuttit stolen i PE på deras 747. Jag tror ju forfarande att en bekväm stol på en långresa är det vi resenärer uppskattar mest, jag kan inte vara ensam om detta. När 777 sätts in på ARN kommer jag inte att lägga 3 ggr så mycket pengar på att åka C när PE har samma stol. För mej är det inte värt 20.000 kr extra i C för att ha tillgång till de extra förmåner du räknar upp. Jag vet vad jag får i C och det kan jag vara utan med tanke på vad det kostar. Det är då helt Ok med samma mat som ekonomi.

För majoriteten är nog stolen nr 1, men sen finns det självklart annat som spelar in. Prissättningen (utan kampanjer) blir naturligtvis intressant att följa. Tidigare har det varit svårt att finna C ex ARN med TG för under 35 kSEK. Dessa priser blir nog svåra att behålla med tanke på konkurensen från bla Gulfbolagen, LX, SAS och Finnair.
 

pitch

Medlem
Fast man får ju allt ha lite otur om man verkligen måste boka under en tid som dom inte har en kampanj igång.

Säg till exempel att jag skulle vilja åka till Bangkok över midsommar, allra längst fram i bussen. Det landar på 18524 pix. Ungefär så verkar det ha sett ut största delen av året, förutom några veckor när dom var mellan kampanjer (med förbehåll för att jag inte sitter och kollar varenda dag, precis).

Sen att jag tycker det är helt puckat av dom att sätta priserna på det sättet, det är en annan femma.
 

ARNBER

Medlem
Hej tänkte att använda tråden och frågar hur stor sannolikheten för en op-up hos Thai på denna rutten är om man är SAS Diamond
Tack!
 
Toppen