Senaste nytt

Thai Airways Premium Economy Stockholm - Bangkok

JonW

Medlem
Tidsskillnaden till Bangkok är sju timmar framåt, och eftersom planet avgår från Stockholm på eftermiddagen så är det bra tid att försöka sova precis efter första serveringen.

Då har dom bytt tidszon.
5 t sommartid och 6 t vintertid har gällt så länge jag kan minnas.
 

TheEagle

Medlem
De 747:eek:r som för det mesta brukar flyga till ARN och CPH är Thais nyaste. Dock har de den äldsta inredningen. Har man tur så är det ett av de plan som har den näst nyaste inredningen.
Eftersom inget bolag anser att det finns någon marknad för en ren F-produkt från ARN har Thai valt att göra om F till C och C till Eco X.
Har man dock tur med plan som i fallet ovan så får man extremt mycket för pengarna.
Men Thai skall väl gå över till 777 istället från ARN och CPH om jag inte minns fel. Då kommer antagligen Eco X försvinna. Dock så lär den finnas kvar till Phuket under vinterhalvåret eftersom denna sträcka skall trafikeras av 747.
De 747:eek:r med den absolut senaste inredningen lär fortsättningsvis bara användas på rutter som har underlag för F.
 

pep

Medlem
Desvaerre er priserne fra CPH for U-class tilsyneladende stadig langt hoejere end fra ARN :-( Saederne 16j og 16k siges at vaere de bedste i 747'eren
 

NiNE

Medlem
Tidsskillnaden till Bangkok är sju timmar framåt, och eftersom planet avgår från Stockholm på eftermiddagen så är det bra tid att försöka sova precis efter första serveringen.

Då har dom bytt tidszon.
5 t sommartid och 6 t vintertid har gällt så länge jag kan minnas.

Ursäkta, jag blandade ihop det med slutdestinationen (Hong Kong). 6 timmar ska det vara, mycket riktigt.
 

Dr. Miles

Expert
Nej, ingen loungeacess på Arlanda med en Premium Economy-biljett. Dock får man använda Royal Silk-incheckningen, som har betydligt kortare (ingen) kö jämfört med ekonomi.

Kan man använda THAI Royal Silk lounge i Bangkok när man reser tillbaka mot Stockholm? Alltså före en Premium Economy flygning?
Jag vet att man kan använda loungen när man har anslutningsflyg som är bokad i Business class.
 

jtq

Medlem
Kan man använda THAI Royal Silk lounge i Bangkok när man reser tillbaka mot Stockholm? Alltså före en Premium Economy flygning?
Jag vet att man kan använda loungen när man har anslutningsflyg som är bokad i Business class.

Tyvärr ingen lounge access i Bangkok med premium economy ut.
 

Alf

Medlem
Undrar om det inte också har lite med att en del företag har reserestriktioner mot business class?

Helt klart är det så. När jag var anställd i statlig verksamhet gick det i regel att motivera denna klass eftersom det vare en ekonomiklassbiljett med stor flexibilitet. Det blir ju sämre den dag det blir en 777 med bara två klasser.
 

090034208

Medlem
Åkte 15nov ARN-HKT med (HS-TGM) och hade exakt samma måltid som du har på bilderna, hem 26nov HKT-BKK-ARN även den med dom nyare stolarna. Kan bara hålla med att det är en väldigt bra produkt för ca 11700 sek som min biljett gick på, framförallt med dom uppgraderade stolarna.
 

cazorp

Ny medlem
Hej! Ska flyga PE 2013-11-30 TG961 och TG960 med fru och barn ARN-BKK. Hur vet man om det är upper deck eller lower deck på PE? Är det någon skillnad, kör de "äkta" business på övre eller nedre våningen etc?

Hur ser flottan ut idag på ovan flight, är det renoverat enligt trådskaparens inlägg på samtliga flighter nu tro? När kan man se vilket plan som kommer att gå denna flight? Har bokat via Fritidsresor, men fnular på om man inte kan dra in Eurobonusprogrammet på någon kant, eller är det omöjligt om det inte är bokat som reguljärflyg tro?

Tack på förhand
 
Toppen