Senaste nytt

Thai Airways - otrevligare kundservice får man leta efter?

Bara flugit Thai 2 flighter och båda i F då med A380 NRT-BKK-NRT tidigare i år. Skrev feedback på deras hemsida med både ris och ros, dom mailade tillbaka efter en vecka och tackade för att jag tog mig tid och som plåster på såren för att F-champagnen tog slut 2 timmar in i flighten fick jag 3500 Eurobonus poäng insatta på mitt SAS konto.... Inget jag alls bett om utan enbart nämnt det i feedback att de är tråkigt att det händer...

Med andra ord är mitt första och enda bemötande dom gett mig väldigt bra, nu var detta dock costumer relations. Dom kanske har lite bättre koll på hur man skall handskas med sina kunder :)

Schysst av dem å kreditera till annat bolags program. Var det revenue-biljetter eller award du flög på?
 

jumbooze

Medlem
Bara flugit Thai 2 flighter och båda i F då med A380 NRT-BKK-NRT tidigare i år. Skrev feedback på deras hemsida med både ris och ros, dom mailade tillbaka efter en vecka och tackade för att jag tog mig tid och som plåster på såren för att F-champagnen tog slut 2 timmar in i flighten fick jag 3500 Eurobonus poäng insatta på mitt SAS konto.... Inget jag alls bett om utan enbart nämnt det i feedback att de är tråkigt att det händer...

Med andra ord är mitt första och enda bemötande dom gett mig väldigt bra, nu var detta dock costumer relations. Dom kanske har lite bättre koll på hur man skall handskas med sina kunder :)
Du var säkert inte alls en bidragande orsak till att den tog slut. Eller hur ;)
 

Per N

Medlem
då får jag nästan hoppas på att F-champagnen tar slut på något av mina fyra ben med Thai F på min awardresa med eurobonus till Australien.. :)
Det kan du nog vara säker på att den gör. Den tog slut ganska snabbt efter middagen på får flygning från Frankfurt till Bangkok och då var det ändå barn med i First.
 
Loggade in och checkade mitt ROP saldo i fredags. Såg att resan Arn-BKK den 7/7 inte var registrerad.

Ringde genast ROP på Silom och idag kom mailet med registreringen bifogad.

Mycket bra och snabb service av Thai.
 

Per N

Medlem
Loggade in och checkade mitt ROP saldo i fredags. Såg att resan Arn-BKK den 7/7 inte var registrerad.

Ringde genast ROP på Silom och idag kom mailet med registreringen bifogad.

Mycket bra och snabb service av Thai.
Klarade du dig utan att behöva skicka kopia på boardingkortet?
 
Ja, det räckte med att ringa till ROP. Behövde inte skicka in kopia av boardingkortet eller biljetten.

Anledningen kanske är att jag rest BKK - Arn på samma biljett.
 

Ozz

Medlem
Jag mejlade Thai Stockholm igår för att be dem kolla efter awardsbiljetter då vi har en "Golden Award" som vi kan åka för halva poängen att utnyttja. Önskemål om utresa ARN-BKK-HKT 4-8/11 2015 och hem 4-8/2 2016.

Då jag inte fått svar på ett dygn ringde jag precis och fick prata med en mycket serviceinriktad tjej. Hon hade stenkoll på läget och hjälpe mer än gärna till att leta direkt och 5 min senare hade vi biljetter i Premium Economy seatade på önskade stolar ut den 8/11 och hem den 5/2 för 55.000 poäng/pp. Tummen upp med andra ord!
 

jtq

Medlem
Alltid trist när man får ett dåligt bemötande.

Jag flyger nästan uteslutande med Thai och har bra erfarenhet av Stockholmskontoret, speciellt innan det gick att boka med stop over på hemsidan så ringde jag dem ofta. En gång har jag varit med om att en ohjälpsam herre svarade men annars har de varit mycket hjälpsamma, speciellt en yngre tjej där är mycket bra att ha att göra med.
 
Toppen