Senaste nytt

Thai Airways - otrevligare kundservice får man leta efter?

Per N

Medlem
Jag hade kontakt med Thai i Stockholm för några år sedan och var riktigt förbannad efter det samtalet pga bemötandet jag fick. Undrar om det är en och samma person vi pratar om för all övrig kontakt har varit positiv
 

Magino

Medlem
Gjorde ett nytt försök idag till Thai Sverige och såg till att ringa en timme innan lunch tid :) Fick prata med en hjälpsam tjej som till och med kom med egna initiativ när vi gick på patrull. Känns bra att det finns någon/några som kan ge en ett trevligt bemötande.
 

jsn

Medlem
Jag hoppas dock att du ändå skickar in en complaint om det första bemötandet. Det låter inte som att det vara nära okej, och ända sättet de kan ändra på detta är genom att få reda på det...
 
Pratade med en man på deras 08-nummer förra veckan för att säkerställa att jag fick rätt förbeställd mat på två av mina fyra legs i F. De hade dålig koll på F-produkten och kunde inte svara på vilken lounge de använde på Heathrow och Sydney och vad jag i övrigt kunde förvänta mig som F-resenär på dessa flygplatser eftersom "de inte sålde biljetter dit från Sverige".
 

Matsson

Medlem
Har vid de två tillfällen jag rest med Thai i F ringt Frankfurt och fått utmärkt service. Stockholm förklarade artigt att de inte kunde seata i F då ARN-BKK inte har First................
 

JonW

Medlem
Wow....."lilla vän", snacka om att underminera och trycka ned kunden. Länge sedan jag hört nåt så gravt i ett kundservice samtal.....

Det verkar ju verkligen finnas en individ med svåra issues hos Thai i Sthlm. Hoppas det bara är en o_O
Nja, hela kulturen verkar skum.
Visserligen många år sen nu, men en gång när jag ringde svarade en kille:
"Välkommen till det thailändska flygbolaget."
Jag framförde mitt ärende, ville ha hjälp med seating ARN-BKK (ej F!).
"Och vad är din konkreta fråga till mig??" blev svaret, trots att jag uttryckt mig mycket konkret...
I Thailand har jag fått god service med uppgradering på telefon.
Däremot var alla leenden helt bortblåsta den berömda veckan på DMK när ALLA *A flyg till Europa var överbokade, alla tvingades åka ut o skriva upp sig på listor kl 20, för att återvända efter midnatt för att försöka armbåga sig fram till stand by-disken.
En av få gånger i Thailand jag tappat ansiktet när jag märkte att andra helt godtyckligt tog sig före oss.


Modererat inlägg
Har tagit bort opassande ord i inlägget
 
Last edited by a moderator:
  • Gilla
Reactions: Gus
S

SPG1

Guest
Har alltid tyckt att Thai har oförtjänt "bra" rykte. I min bok så ligger Thai långt ned på kundservice/upplevelse listan. Det är vanligare att råka ut för en snorkig "du som kund är här för mig och inte tvärtom" attityd än vad man bör/kan förvänta sig av en uppfödd i buddistisk kultur.
 

Flying P

Medlem
Har bara positiva erfarenheter av Thai Airways. Tråkigt ni som inte delar dessa men som nämnts så ligger det en vänlighet i deras kultur som ofta resulterar i trevlig bemötande.
 
Jag uppfattar Thai som ett bra och kundvänligt företag med ett undantag, den svenska kundtjänsten(jag har bara pratat med en och smama kvinna där).

Efter mina samtal med henne ringer jag alltid BKK istället, mkt bättre bemötande trots vissa lingvistiska hinder under stundom.
 
Bara flugit Thai 2 flighter och båda i F då med A380 NRT-BKK-NRT tidigare i år. Skrev feedback på deras hemsida med både ris och ros, dom mailade tillbaka efter en vecka och tackade för att jag tog mig tid och som plåster på såren för att F-champagnen tog slut 2 timmar in i flighten fick jag 3500 Eurobonus poäng insatta på mitt SAS konto.... Inget jag alls bett om utan enbart nämnt det i feedback att de är tråkigt att det händer...

Med andra ord är mitt första och enda bemötande dom gett mig väldigt bra, nu var detta dock costumer relations. Dom kanske har lite bättre koll på hur man skall handskas med sina kunder :)
 
Toppen