Thai Airways - otrevligare kundservice får man leta efter?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Magino, 21 Juli 2015.

  1. Magino

    Magino Medlem

    Ort:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    Ringde till Thai Airways kundservice i Sverige tidigare idag. Jag har ringt dit flera gånger och inte varit helt nöjd med bemötandet men idag tog priset.

    Jag ringde åt min far vid ca 11:45 och ville uppgradera en resa med en uppgraderingsvoucher som man får via status. Framförde detta till kvinnan som svarade. Först frågade hon om jag ville använda poäng för att uppgrader och jag svarade att jag ville använda en voucher som man får som platinum-medlem. Då svarade hon med väldigt otrevligt ton att jag faktiskt fick maila in vad jag ville då det var lunchstängt på kontoret och hon var den enda där just nu. Jag blev helt tagen på sängen och svarade med att jag ringer tillbaka senare. Jag gillar inte att skicka mail utan vill gärna prata med någon för att direkt kunna reda ut några frågetecken.

    Satt lite i chock efter samtalet och funderade på vad man har en kundservice med telefonnummer till om man inte får ringa dem utan att få en liten lätt utskällning. Framförallt efter jag sagt att jag är platinum-medlem, deras högsta medlemskap. Om det nu är lunchstängt borde inte numret stänga ner under den tiden?
    För övrigt är det inte första gången som jag känt att kundtjänsten på Thai i Sverige har varit arrogant och lite lätt otrevliga, men denna gången var det väldigt tydligt att jag som kund inte betydde mycket.

    Va har ni andra för erfarenheter av Thais kundtjänst här i Sverige?
     
    Impendill och Gus gillar detta.
  2. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    Är Platinum by invitation only?
     
  3. Magino

    Magino Medlem

    Ort:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    Nej, man ska flyga 80.000 miles två år i rad med Thai i business eller first
     
  4. Per N

    Per N Medlem

    Ort:
    Gävle
    Land:
    Sverige Sverige
    Det där lät riktigt dåligt. Som Platinum förväntar man sig bra bemötande, som det står på Thais hemsida "Priority service when contacting THAI". Hoppas du noterade namnet så du kan skicka en länk till deras egen hemsida. Där står inget att "contacting" är samma som mail
     
  5. Impendill

    Impendill Medlem

    Lustigt sammanträffande. Tror att vi pratade med samma kvinna !
    Jag ringde Thai Stockholm vid 15:00 tiden. (första gången för övrigt).
    Ville få seating bredvid min sambo på 3 segment i F i vinter.

    Innan jag hann till skott talade kvinnan om för mig att sätena jag försökt välja antagligen var för baby-basinett, exit-row eller låsta av andra anledningar.
    Jag sa att vi skulle flyga First och då svarade hon med " Lilla vän, du menar business. Thai har inte first från Sthlm".
    Vem sa att jag skulle flyga från Sthlm svarade jag och då blev tonläget hos henne ett helt annat!

    Värdelöst första intryck måste jag säga.
     
    Gus gillar detta.
  6. Voyageur

    Voyageur Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige

    Wow....."lilla vän", snacka om att underminera och trycka ned kunden. Länge sedan jag hört nåt så gravt i ett kundservice samtal.....

    Det verkar ju verkligen finnas en individ med svåra issues hos Thai i Sthlm. Hoppas det bara är en o_O
     
    Gus gillar detta.
  7. Magino

    Magino Medlem

    Ort:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    Helt otroligt. Man blir lite mörkrädd på hur fel jobb vissa människor har...
     
    telelina gillar detta.
  8. Flyger 90% med Thai då jag är bosatt I Bangkok. Har varit i kontakt med kontoret I Stockholm ett antal gånger men aldrig blivit dåligt bemött. Dock pratat med manlig person.

    Måste erkänna att bemötandet är bättre när man ringer Thai i Bangkok.


    Bra eller dåligt bemötande kan vara den avgörande faktorn vilket bolag man väljer I framtiden.

    Så var det I mitt fall utan att svartmåla annat flygbolag.
     
  9. Magino

    Magino Medlem

    Ort:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    Håller med om att kundtjänsten i Thailand är mycket trevliga och försöker lösa allt. Dock så har de lite bristande engelskakunskaper och de förstår inte allt som jag vill. I detta fallet ringde jag till kontoret i Bangkok först och ordnade lite andra saker först, men sedan förstod hon inte riktigt vad jag ville göra utan sa att jag skulle ringa resebyrån som bokat biljetten om jag ville uppgradera biljetten. Blir ett nytt försök på Bangkok kontoret senare idag
     
  10. HON-II

    HON-II Medlem

    Försök att ringa TGs Singaporekontor. De svarar nästan aldrig på samtal. När man väl valt "reservations" i knappvalsmenyn kommer man nästan alltid till en voicemailbox.... Detta är lite besvärligt om man vill boka om en biljett köpt över nätet med SGD. Enligt TGs regler kan bara Singaporekontoret ändra dessa biljetter. Det blir väldigt långa samtal till BKK, då man behöver förklara att det inte går att komma i kontakt med deras lokalkontor.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×