Thai Airways m.fl. må kansellere flyvninger på grunn av dårlig sikkerhet hos selskapet

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Aurora, 31 Mars 2015.

1. Aurora

Aurora Medlem

Thailand's airlines face 'significant' safety concerns - Telegraph

Thailand’s aviation industry has been placed under “special measures” after issues were flagged up by the International Civil Aviation Organization (ICAO) earlier this month.

The two countries forced airlines including budget carriers Thai AirAsia X, NokScoot and Asia Atlantic Airline, to cancel extra flights that they had been planning.

Thai Airways, the national carrier, was also affected, having to cancel "about five" new charter flights that were due to run in April, which is when Thailand's new year - known as Songkran - is celebrated.

[....]

A spokesman for the ICAO told Telegraph Travel that a safety oversight audit was conducted in Thailand between January 19 and 30, 2015. "The audit revealed some safety concerns, primarily relating to air operator certification procedures," he said. "Thailand officially provided ICAO with the details of its corrective actions and mitigation measures on 2 March 2015 and we continue to work with its civil aviation authority on resolving the issues in question."

Ikkje bra!

2. Aurora

Aurora Medlem

3. Jag undrar om det här beror på dålig underhåll eller dålig utbildning bland kabinpersonalen.

Nok Airs Boeing 737-800 från Hat Yai i södra Thailand till Bangkok var försenat 6 timmar pga kabinpersonalen inte kunde stänga dörren.
    Nok Air flight faces technical problems, delayed six hours

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är lite förvirrad - i trådrubriken skrivs det "Thai" vilket brukar innebära Thai Airways (TG) men sedan känns det som att texten pratar om diverse lågprisbolag.

5. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så inte ens Thai Airways får öppna nya linjer till Japan? Jag ser länken men mina 15p Japanska från universitetet räcker inte riktigt till :p

6. Aurora skrev "Thai m. fl," vilket jag tolkar det som att hon menade THAI (TG) och andra thailändska flygbolag.
    Problemet ligger inte hos enstaka thailändskt flygbolag utan hos thailändska myndigheter.

Ja, det är riktigt. Alla thailändska flygbolag omfattas av detta pga dålig pålitlighet hos thailändska kontrollmyndigheterna.
    Jag vet inte hur det är i andra asiatiska länder men jag misstänker att det är likadant även i Kina och i Sydkorea.

chazzie och Aurora gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!