Senaste nytt

Thai Airways i Premium Economy

LarsCph

Medlem
Tak for en fin rapport - det ser faktisk (for mig) overraskende godt ud. Eneste PE longhaul jeg har prøvet er dog AirFrance til Mautirius, hvor både service, servering og mad lå noget under det Thai præsterer.
 

Voyageur

Medlem
Vass premium economy som egentligen borde benämnas business light, då inget direkt påminner om ekonomi i produkten :) priset är också alltid närmare business än eco. Skulle definitivt välja thais business light i framtiden!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

jtq

Medlem
Tack för en trevlig rapport Ozz!

Maten är exakt samma som serveras i ekonomiklass förutom att den är upplagd på porslin istället för plast.

Business är klart prisvärt mot PE då det ger dubbla poäng 10,400 Enkel resa.

Med eurobonus tjänar man 200% i business och 100% i PE, med Royal orchid plus tjänar man bara 110% i PE och 125% i business så ännu mindre anledning att åka business om man samlar i Thais program.
 

NotRyan

Medlem
Håller inte med. Jag skulle inte tillåta någon som jobbade för mej bokade C till BKK. Däremot är det Ok med PE.
Om någon sedan vill uppgradera för egna pengar må det vara hänt.
Det här är en vettig åsikt, som arbetsgivare borde man vara intresserad av att personalen kommer fram i gott skick, och där är det ju exakt samma komfort i Premium Economy som i Business på dessa linjer. Poängintjäningen är inget som arbetsgivaren egentligen skall beakta.
 

Naga

Medlem
Business mot PE. Prisvärt om det är Eurobonus programmet vilket ger 200% och att det är egna plånboken som betalar. Ca 5.000.- sek påslag för 200% poäng är väl fair pris.
Klart jag förstår att många företag tycker det duger med PE komfortmässigt.
 

Mikaelqwe

Medlem
För mig är det viktiga flygresan skall kosta <20000. Om jag flyger Business eller PE har ingen betydelse men om det går över den gränsen så gnys det.
 

Jones

Medlem
Min senaste biljett var nästan ett år sedan o gick på 18000-19000 kr tror jag. Bokar via jobbets resebyrå så det blir det pris det blir. Har för mig att jag bokade med rimlig framförhållning (ej det normala i mitt jobb). Vi har inga avtalspriser på PE.
Edit: Priset gällde ARN-BKK. Jobbet har avtalpriser som ger nästan samma pris i Business men då får jag inte utgå fr Sthlm.
 
Last edited:

pferdgarten

Medlem
Min senaste biljett var nästan ett år sedan o gick på 18000-19000 kr tror jag. Bokar via jobbets resebyrå så det blir det pris det blir. Har för mig att jag bokade med rimlig framförhållning (ej det normala i mitt jobb). Vi har inga avtalspriser på PE.
Edit: Priset gällde ARN-BKK. Jobbet har avtalpriser som ger nästan samma pris i Business men då får jag inte utgå fr Sthlm.

Jeg husker da disse billettene gikk for rundt 10000,- SEK. Bra deal mellom ARN-BKK.
 
Toppen