Senaste nytt

Thai Airways Flight TG971 försenad pga piloter skulle flyga i first class

palmen

Moderator
THAI 'sorry' passengers forced to vacate seats for crew | Bangkok Post: news

The aircraft's departure was reportedly delayed for about two hours, with the on-duty pilots refusing to take off until first-class seats were made available for their off-duty colleagues.​

Var det något här ombord månntro?
Låter ju ganska både oprofessionellt och ovanligt att det ställs till en scen pga att ens lediga kollegor inte får åka 1a-klass :p
Detta har ju diskuterats en hel del på nätet. Piloterna har om jag kommer ihåg det inskrivet i sina kontrakt att de ska flyga i första klass. Finns helt klart två sidor på detta mynt.

Att göra en "scen" av det är väl inte direkt snyggt.
Detta plan hade ju inte heller någon försäljning av first class, de som satt i den delen av kabinen reste i business men satt i ett first säte så det var inte så att de blev nedgraderade från vad de köpt.
 

ilon

Medlem
Tack, hittade inte den när jag sökte.
Någon moderator kan ju ta bort denna tråd då det redan var avhandla här.
 

Taggen

Medlem
Tack, hittade inte den när jag sökte.
Någon moderator kan ju ta bort denna tråd då det redan var avhandla här.
Nja, diskussionen är inte lätt att hitta då det inte är en egen tråd så det är nog inte så konstigt att du inte fann någon. Enda anledningen att jag visste diskussionen existerade var för att jag deltog. Skall det vara rätt skall dessa inlägg egentligen flyttas hit men nu är det snart 1,5 månad som den postades.
 
Toppen