Thai Airways eller Air China i business till Auckland?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Impendill, 3 April 2016.

  1. Impendill

    Impendill Medlem

    Hej!

    Jag planerar resa till Auckland i vinter och hittar direktflyg mellan PEK-AKL resp BKK-AKL i business class.

    Vilket bolag skulle ni välja om man ska utgå från att få den bästa hårdvaran? Eftersom att flighten är ganska lång så skulle jag uppskatta om man kunde få flatbed. Verkar inte som att Thai har det på sina?
     
  2. Spontant så tycker jag att BKK är en trevligare hub än PEK.
     
  3. THAI kör Boeing 777 med 2-2-2 konfig på Bangkok-Auckland v.v. Dvs en gammal Business class med angled lie-flat stol.
    Air Chinas Business class på Airbus A330 är hårdvarumässigt bättre än THAI:s gamla Business class stolar på Boeing 777.


    THAI gamla Business class stolar på Boeing 777 (bilderna är från Airbus A340)
    [​IMG]
    [​IMG]
    (Foto: Dr. Miles)

    Air China Business class på Airbus A330:
    [​IMG]
    [​IMG]
    (Foto: Dr. Miles)
     
    Ebg, jerixon och Impendill gillar detta.
  4. Impendill

    Impendill Medlem

    Jag håller med dig!
    Har tillbringat tid flera gånger i Royal first lounge och kommer även att göra det i sommar:)

    Vad tror du om respektive flygbolags produkt?
     
  5. Impendill

    Impendill Medlem

    @Dr. Miles , tack!
    Det var de bilderna jag letade efter. Jag flög SYD-BKK i vintras på övervåningen i B747 och tyckte att sätena var sjukt obekväma (kanske för att jag vant mig vid first på övriga flighter med Thai).

    Vad föredrar du rent hårdvarumässigt mellan Air China och Thai Airways på rutterna till AKL?
     
  6. Jag kan sova på bådas produkter så skulle jag gå efter antingen tidtabell eller pris (bränsletillägg, ifall du bokar som bonusresor).

    Generellt Air Chinas bränsletillägg är lägre än THAI:s.
     
    jerixon gillar detta.
  7. Mitt tips är alltid, om du vill se hur det är ombord, att använda youtube :)



     
    jerixon, pep, lilly k och 2 andra gillar detta.
  8. SG

    SG Medlem

    Riktigt trött hårdvara på Thai 777 BKK-AKL. Lika trötta säten som på 747 flyget du åkt med. Mjukvaran inte heller speciellt rolig. Har inte testat Air China
     
    jerixon gillar detta.
    • Aker du med en partner sa ar Air China's hardvara definitivt att foredra.
    • Mjukvarumassigt ligger THAI lite fore men knappast nagon stor skillnad.
    • BKK ar helt klart battre an PEK, med mindre risk for forseningar och battre markupplevelse overlag.
    Hade latit pris och tidtabell avgora. Om foregaende ar likvardigt hade jag rest THAI om jag var ensam, och med Air China om jag reste med en partner.
     
    jerixon och Dr. Miles gillar detta.
  9. Erik M

    Erik M Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Bara lite off topic men startar inte ny tråd för så enkel fråga:

    Vilken (vilka?) lounge har man tillgång till om man flyger Thai Business från AKL? Jag hittar nämligen motsägelsefulla uppgifter om detta.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×