Senaste nytt

Thai Airways "byter" terminal på Arlanda flygplats

adhoc76

Medlem
Idag är det premiär för Thai med 777-300ER på gate F 69 på Arlanda :)
Det blir säkert någon som får göra en rejäl språngmatch från SAS lounge i eftermiddag bort till F 69 :D ;)

Jaha? Kör TG 777-300ER alltid till ARN? Var ju tal om att EK också skulle göra det, men det blev 777-200LR. Eller har jag fel?
 
Enligt amadeus kör Thai endast 777-300ER till ARN.

Emirates inledde med 777-200LR men sedan vintertidtabellen trädde ikraft ska det vara daglig EK 777-300ER.
 

Spix

Ny medlem
Först trodde jag att flytten till F var en förberedelse för projektet att bygga dubbla gångbryggor på gate 17. Men det visade sig att projektet är uppskjutet. Tanken var att det skulle finnas dubbla gångbryggor på gaterna 7, 8, 17 och 18. Som antingen kan användas på samma widebody flyg eller var för sig på två mindre flygplan, för att öka kapaciteten.
www.swedavia.net

Annars är väl Arlanda ganska känt för att vara lite underdimensionerat under högtrafik. Det finns ju en anledning till att man drar undan Etiopian från gate till remoteparkering under deras långa stopover. Under sportlovet hände det också att ett par Sk-charter till alperna gick ifrån T4 eftersom det inte fanns tillräckligt med lediga gater på T5.
 

StarFlyer

Medlem
Kan det tänkas att TG byter lounge? Nu var det länge sen jag reste non-schengen från F piren med vad jag förstår så har det öppnat en ny lounge vid namn Swedavia Stockholm Arlanda Lounge som är belägen efter passkontrollen i F piren, eller har jag fått det helt om bakfoten? Tydligen används denna av Emirates båd för F och C pax...
 

Ozz

Medlem
Kan det tänkas att TG byter lounge? Nu var det länge sen jag reste non-schengen från F piren med vad jag förstår så har det öppnat en ny lounge vid namn Swedavia Stockholm Arlanda Lounge som är belägen efter passkontrollen i F piren, eller har jag fått det helt om bakfoten? Tydligen används denna av Emirates båd för F och C pax...
Vi kan ju alltid hoppas att TG byter till Emirates loungen som jag tycker såg trevlig ut, dessutom ligger den ju perfekt direkt till höger efter passkontrollen. I lördags när vi flög TG963 så gick den från F58, jag måste säga att jag gillade faktiskt F-piren även om det var en bit att gå. Nu spelar det inte så stor roll med språngmarschen eftersom SAS loungen stängde redan 18.30 i lördags så vi fick häcka på Menzies i en timme till dem stängde 19.30. Så tidsmässigt var det bra då boarding var 20.00.
 

A380*G

Medlem
Det där med byta lounge betyder inget för de med guldkort så länge SAS-loungen är *G-lounge. De få med C-biljett utan status är nog inte nog för att TG ska bry sig.
 
Toppen