Thai Airways business class Singapore-Bangkok - Ingen alkohol innan start?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Axelzon, 26 Januari 2012.

1. Axelzon

Axelzon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ett riktigt i-lands problem som jag undrar om någon har hört talas om, för jag tror inte på det!

Åkte idag SIN-BKK med TG i C klass och de sa att pga. flygplatsens lag får de inte servera alkohol
    innan take-off. Låter inte det konstigt?

:p

2. Jag tror inte det är pga flygplatsens lag därför att på Singapore Airlines flygning från Singapore Changi flygplats serverar pre-flight drinkar.
    Däremot det kan vara så att det är enligt thailändsk lag.

Jag vet att efter 11/9 båda japanska flygbolag JAL och ANA slutade att servera pre-flight drinkar och de hävdar att det är pga transportministeriets direktiv.

Last edited: 26 Januari 2012
  3. TreD

TreD Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har bokat det benet t/r med TG i C, Var resan OK?
    Det där med 'förbud' är förövrigt nog bara BS.

4. Jacob

Jacob Medlem

Jag har druckit champagne före avgång i Singapore på en rad olika flygbolag. Jag har även flugit Thai i business från Singapore (tre gånger tror jag) och är ganska säker på att jag blev erbjuden champagne före start samtliga gånger.
    Måste vara något nytt dumt påhitt från Thais sida.

5. När jag tänker efter, THAI erbjöd pre-flight champagne på en flight från Beijing förra veckan. Skumt.

6. ErikOM

ErikOM Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hahaha, detta var faktiskt dagens i-lands problem :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!