Senaste nytt

Thai Airways business class - ok?

Dr. Miles

Expert
servicen funkar så länge man håller sig till "Pigeon English" och bygger sina (korta) meningar som Yoda i Star Wars..
Servicen ar som @Senator sager ok sa lange det inte blir for komplicerat for personalen. Typ som pa kinesiska bolag pa internationella rutter.
Det hjälper att uttala engelska med THAI accent. T ex när man uttalar "Soda" blir det längre "a" i slutet. typ "Sodaaaa", inte "Sooooda"
 
Last edited:

Ricci

Medlem
Jag har rest en del med Thai 777-300ER i BIZ från CPH och kan kort säga att när jag reser ensam är fönsterplatserna helt klart bäst som t ex 12A och 15A och motsvarande på andra sidan. Som någon skrev så får man en liten privat känsla över platsen och för att sova passar den mig mycket bra. Jag brukar be om ett par extra kuddar dock.
Gällande servicen tycker jag att TG har en nedåtgående trend och det känns lite som att man minskat ned 1-2 CC på flighterna (har dock inget belägg för det).
Att det går dåligt för TG och att de kommer dra in linjer och sälja plan är redan klart och i förra veckan kom deras Q4 rapport som pekade på 176 miljoner euro i förlust (som läste jag någonstans på nätet). Detta kanske man skall ha i åtanke om man bokar dem lite längre fram.
 

ACervin

Medlem
@Dr. Miles
Jag föredrar THAI:s nuvarande Business class stol (staggered) än andra flygbolags Business class stolar.
Det som är/kan vara bättre för mig är Cathay Pacifics Sicma Zodiac Cirrus eller Qatar Airways Business class stol på Boeing 787

Håller helt med, jag är förtjust i Thai nya stol som ger bra avskildhet. Jag är inte så lång, det kanske hjälper. Tycker att Qatar Airways stol på 787 har för långt till fotpallen och har inte samma "privacy".
 

Mikeswede

Medlem
Åkte med TG 963 (Stockholm-Phuket). Tycker att Thai levererar en bra produkt.
  • Hur är servicen ombord? Helt ok. Håller med Senator att maten är Västerländsk. Anpassad för Chartermassan. Förväntar du dig Singapore Airlines kvalitet blir du besviken.
  • Är det den nya inredningen? Ja
  • Något särskilt att tänka på? Om du reser ensam och vill sitta privat fönsterplats på någon sida
  • Har fått plats på rad 1 (11) är det ok? Se ovan
Ha en trevlig resa !
 

NotRyan

Medlem
Jag har rest en del med Thai 777-300ER i BIZ från CPH och kan kort säga att när jag reser ensam är fönsterplatserna helt klart bäst som t ex 12A och 15A och motsvarande på andra sidan. Som någon skrev så får man en liten privat känsla över platsen och för att sova passar den mig mycket bra. Jag brukar be om ett par extra kuddar dock.
Gällande servicen tycker jag att TG har en nedåtgående trend och det känns lite som att man minskat ned 1-2 CC på flighterna (har dock inget belägg för det).
Att det går dåligt för TG och att de kommer dra in linjer och sälja plan är redan klart och i förra veckan kom deras Q4 rapport som pekade på 176 miljoner euro i förlust (som läste jag någonstans på nätet). Detta kanske man skall ha i åtanke om man bokar dem lite längre fram.
Dom minskar till en daglig på både LHR och FRA har jag iaf sett, 380 på bägge destinationerna.
 

Ricci

Medlem
Dom minskar till en daglig på både LHR och FRA har jag iaf sett, 380 på bägge destinationerna.
Som jag förstod det lägger man ner båda Italienlinjerna också, jag tror att det var någon Europalinje till som var drabbad.

Om jag läste det rätt så skulle alla 747 bort men även 340-600.
 

Thomasn

Medlem
Har bara åkt 380 från Frankfurt och Thais gamla 747 som de hade förr, från Stockholm. 380 känns inte trång alls, stolarna ger en viss avskildhet. Servicen har varit utmärkt och peronligen har jag tyckt att den varit bättre från Frankfurt än från Stockholm. men som sagt det var länge sedan jag flög Thai från Arlanda. Mitt tips är att välja fönsterplats.
 
Toppen