Thai Airways biljetter i februari/mars 2013

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Mrs Sunshine, 20 November 2012.

1. Mrs Sunshine

Mrs Sunshine Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har länge varit inne och läst på detta toppenforum, men nu känner jag att det är dax för mitt egna första inlägg :)

Verkar vara dåligt av biljetter kvar i w-klass på Thai om man vill resa i feb/mars nästa år. Brukar Thai släppa på flera biljetter i w-klass eller är det ett begränsat antal och när de är slut så är dem slut?

Man får inga bonuspoäng i w-klass, vet ngn vilken klass man minst behöver boka i för att få poäng?

Funderar annars på Premium Economy, är det värt prisskillnaden?

Med tanke på att Thai numera har fått konkurens av Norweigan, tror ni att Thai kommer att haka på med ngn ytterligare vinterkampanj?

2. Jacob

Jacob Medlem

Välkommen till BusinessClass.se Mrs Sunshine!

Februari/mars är väl högsäsong för resor till Thailand med skollov osv. Kan tänka mig att Thai av den anledningen ganska tidigt stänger bokningsklass W som verkar vara deras billigaste bokningsklass.

Flygbolag kan återöppna bokningsklasser, exempelvis om det kommer avbokningar eller väldigt nära inpå avgång om det finns lediga platser man vill bli av med snabbt. Men kan inte tänka mig att de öppnar upp den allra lägsta bokningsklassen om den redan är stängd.

Hur många poäng man tjänar och vilka bokningsklasser som ger poäng beror på vilket bonusprogram man använder. Är det SAS Eurobonus du har? Eller Thais eget Royal Orchid Plus?

Vill du annars ha en riktigt bra deal kan du resa med Aeroflot från Prag till Bangkok i business class för drygt 7300 kronor tur och retur. Och Aeroflot business class är faktiskt riktigt bra. Det enda du behöver göra är att komplettera med en separat biljett till Prag, dit exempelvis Norwegian flyger.

http://www.businessclass.se/deals/6...ngkok-t-r-aeroflot-7300-sek-inkl-skatter.html

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!