Thai Airways börjar flyga Bangkok-Sapporo (Japan) fr o m 2012-OCT-30

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Dr. Miles, 2 Juni 2012.

1. THAI börjar trafikera mellan Bangkok och Sapporo i norra Japan tre gånger i veckan fr o m 2012-OCT-30.
    Sapporo är storsta stad på ön Hokkaido och nära till olika skidorter samt värma källor. :)

.2.4.6.
    TG670
    Bangkok 23:45 - Sapporo 08:00+1 333

..3.5.7
    TG671
    Sapporo 10:45 - Bangkok 16:15 333

Källa: Airlineroute.net

Planet kommer att användas är tyvärr Airbus A330 med gamla recliner Business class stolar onboard som den här.
    (Foto: Thai Airways A330-300 Business Class by Luxemburgerlis on Flickr)

Last edited: 2 Juni 2012
    2 personer gillar detta.
  2. Det var kul att läsa! Lite skidåkning i Japan hade inte varit fel :)

Tyckte jag nyligen läste här på forumet om någon som var på väg till en skidort i Japan (kan inte minnas vem...)

Har man lite tur/otur så kan man kanske få se denna varelse: http://factsanddetails.com/media/2/20090819-Japan-Animals blogspot 2126790729_ab8488b525.jpg

1 person likes this.
  3. miles

miles Medlem

Land:
    United Kingdom United Kingdom
    Härliga nyheter för en skidåkare som är bosatt i Bangkok till vardags...möjligheterna till att klämma lagg nere i Thailand är ytterst begränsade :) Blir nog att testa denna rutt till vintern!

2 personer gillar detta.
  4. 1 person likes this.
  5. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Jag försökte få till routingen till Sapporo med mitt bidrag i tävlingen om att vinna en resa, blev slutdestination Tokyo istället :)

1 person likes this.
  6. Tyckte jag kände igen idén :)

7. Jag antar att det var Nikka Whisky Yoichi Distillery som du ville besöka, eller hur?

Det tar ca 2 timmar med tåg från Sapporo Chitose flygplats(CTS) och ett byte av tåg vid Otaru.

8. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Hade ju lätt kunna välja ARN-LHR-SIN-BKK-CTS på utvägen om man vetat om detta.
    Problemet hade blivit hemvägen i och med att jag ville ha stopp i både Tokyo och Osaka, hade väl fått flyga CTS-TOKYO-ICN-LHR-ARN med stoppover i Tokyo och ta en egen inrikes resa t/r till Osaka.

9. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Det var bland annat Nikka jag skulel besöka, men även lite skidåkning (står med på min lista med 100 saker att göra innan man dör).
    Sapporo har ju närheten till Nikka, och Osaka har närheten till Yamazaki.

10. Det hade du löst galant genom att flyga hem från Tokyo och stopover i Osaka. ;)
    I och med både Jetstar och Air Asia Japan börjar flyga mellan Tokyo och Sapporo och biljettpriset på rutten kommer att sjunka rejält.

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!