Senaste nytt

THAI Airways Airbus A380 Singapore-Bangkok - Noen som vet hvordan man kan få sitte i første klasse?

Capgras

Medlem
Hei!

Jeg har akkurat booket TG A380 SIN-BKK-SIN i C- class.
Det var ikke mulig å booke F.
Noen som vet hvordan man kan få sitte i F kabinen?

C
 

Senator

Moderator
I min erfarenhet säljer Thai bara C och Y på sträckan även med flygplan med 3-klasser. Jag har själv bokat plats i F på C biljett på en A340-600. Kolla om man säljer F, annars hitta plats du vill ha och boka den :)
 

Alx

Medlem
Med poäng från United Mileage Plus finns det gott om platser i F på TG A380. Jag har sökt på 2 personer i varje sökning och utan bekymmer hittat platser så gott som alla dagar från det att de startar flygningarna. Vilket program försöker du ta poäng ifrån?

EDIT: Jag tittade igår på sträckan HKG-SIN och då fanns det massvis med platser via BKk. När jag tittar nu dyker inte ens alternativet upp. Det kanske var något fel igår som gjorde att alla platser låg uppe? Synd att jag inte bokade direkt. :(
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Fikk ikke opp noen F fare på mine datoer. Endte med en promotion biz til 3200 NOK..
Får satse på en F plass 22 timer før online;-)

Även om det finns fysiska First class stolar på A380, säljer THAI inte First class på t ex TG409/TG410 Bangkok-Singapore v.v.
Högsta säljbar bokningsklass är C på desa flighter.
Screenshot20120928_1.jpg

EDIT: Både TG403(747) och TG413(346) har också First class kabin på 2012-NOV-01)
Det innebär att på den 1 Nov 2012 flyger tre THAI flygningar mellan Bangkok-Singapore med First class kabin.
 
Last edited:
Toppen