Senaste nytt

Thai Airways A330 seat map?

AndersSt

Medlem
Jag och frugan har en bonusresa bokad till Perth i början på nästa år. CPH-BKK-PER-BKK-CPH

Nu har man bytt flygplanstyp på sträckorna BKK-PER-BKK från Boeing 787 till Airbus A330. I samband med detta har vi fått nya platser, 12K resp 14J. Tidigare satt vi på 12J resp 12K dvs bredvid varandra i en 2+2+2 kabin. När jag ringde Tallinn för att ändra till två platser bredvid varandra så sa agenten att dessa platser (12K, 14J) fortfarande är bredvid varandra fast något förskjutna i längsled.

Jag har hittat seat maps på nätet men då ser det ut som om 12 och 14 är olika rader, 13 finns förstås inte alls... Flightnr är TG481 resp TG482.

Är det någon som vet hur den kabinen ser ut? Att det förmodligen bara är angle-flat på dessa säten gör mig inte så mycket, det är ändå dagflygningar.
 

Brandten

Medlem
Finns inga som helst garantier för att Thai flyger med annonserad flygplansmodell. De har ändrats nästan varje gång jag flugit med dom och kan ändras ända fram till boarding.
 
Last edited:

gnisten

Medlem
Thai ändrar flygplanstyp konstant
Har själv en bokning DPS-BKK i november
som ändrats fyra gånger sedan den bokades.

B787 blev A330 blev A350 som just nu är B747

Det just nu fina är att vi har 2 säten i F-delen
men det kan ju ändras vem vet
 

Brandten

Medlem
Thai ändrar flygplanstyp konstant
Har själv en bokning DPS-BKK i november
som ändrats fyra gånger sedan den bokades.

B787 blev A330 blev A350 som just nu är B747

Det just nu fina är att vi har 2 säten i F-delen
men det kan ju ändras vem vet
http://www.businessclass.se/forum/t...rst-på-grund-av-thais-byte-av-flygplan.92538/

Allt kan hända med TG.
Såklart tråkigt att det händer men TG432 är ändå "bara" knappt 4h så då fungerade Business utan problem. :)
 

Mr Basic

Medlem
Finns inga som helst garantier för att Thai flyger med annonserad flygplansmodell. De har ändrats nästan varje gång jag flugit med dom och kan ändras ända fram till boarding.
Oaktat detta skulle jag inte nöja mig de platser du nu fått (att 12K och 14J är bredvid varandra håller jag för högst osannolikt i en 2+2+2 konfig).
Thai flyger idag med 3 olika versioner av A330-300, samtliga har 2+2+2 konfig med 6 eller 7 rader). Källa: Thai Airways hemsida.
Bättre att agera än reagera (oaktat antal flygplansbyten).
 

AndersSt

Medlem
Enl Seat Guru som dock inte är den mest pålitliga källan är 14k snett bakom 12j och inte bredvid varandra.

Ja, så här ser det ut när jag loggar in på Thai, vet inte om 12 H & K kanske är ett bättre alternativ om man vill sitta "bredvid" varandra?

seatmap.JPG
 

Brandten

Medlem
Då har Thai planerat att flyga med en gammal A330 som har retro-fitted (nya) kabinen med staggered konfiguration. Den är faktiskt riktigt nice!

Vet inte hur många dom har i flottan dvs hur stora chanserna är att ni får den.

12 H+K är isåfall bra par-säten.


Ja, så här ser det ut när jag loggar in på Thai, vet inte om 12 H & K kanske är ett bättre alternativ om man vill sitta "bredvid" varandra?

Visa bifogad bild 80277

Bild från Flyertalk.
459d0930f3fee7cacf836fb4195986e6.jpg
 
Toppen