Senaste nytt

Thai AirAsia X planerar att flyga Bangkok-Stockholm

Ricci

Medlem
Intressant... Får ME-bolagen börja tänka om nu? Eller säljer de så pass bra att de kan tappa "Johnny-med-linne"-pax:en?
Oj, merförsäljningen till "Johnny-med-linne" köp en GT och få 3....och betala för fyra..och sedan sitta fast i Bangkok och gråta ut i Aftonblaskan när flyget är försenat...
 
Härlig, nedlåtande inställning vissa på forumet har till vanligt folk.
Förstår inte att man måste kommentera nedsättande om lågprisflyg och vanligt folk.
Tycker att dessa trådar inte ska bli publicerade då vissa inte står ut med vanligt folk och lågprisbolag.

Jag har följt businessclass.se ett antal år men kommer att avsluta mitt medlemskap.
Businessclass.se är för folk med en nettolön om minst 100.000 i månaden och som aldrig kommer att acceptera att vanligt folk flyger eller att lågprisbolag existerar.

Jag tillhör det vanliga folket med undantag av att jag driver ett bolag och endast har en nettolön av 70.000 i månaden.

Tack för mig.
 

bhen

Medlem
Kan bara instämma med föregående talare.

Min erfarenhet är att det är främst klassresenärer som har denna faiblesse att spotta nedåt. Det är i praktiken Johnny som klagar på Johnny, så gement på något sätt.
 
Jag tillhör inte dem med en månadsinkomst på minst 100.000 men skyr ändå lågprisbolag som pesten. Jag har genom åren rest med ett flertal lågprisbolag både inom och utom Europa och baserat på dessa erfarenheter väljer jag numera att flyga med icke lågprisbolag då jag värderar den mångdubbelt bättre reseupplevelsen så pass högt att det är värt för mig att betala lite mer. Jag anar mellan raderna att ”Johnny-med-linne” snarast ska tolkas som en komisk beskrivning av fenomenet och inte är avsett som en avsiktligt nedlåtande beskrivning av människor som inte har ekonomiska möjligheter att färdas på annat sätt än med s.k. lågprisbolag.
 
D

Deleted member 4140

Guest
Jag är en fattig student av livet men jag avskyr lågprisbolag som bara den. Sedan så måste man kunna se charmen när någon skriver t ex Jonny i linne, har blivit lite av en fras på det här forumet, men precis som i alla andra trådar så är folk så otroligt lätt kränkta.
 

Voyageur

Medlem
Jag tycker faktiskt det här är en bra nyhet. Har använt mig lera gånger utav airasia inom Asien med små hopp och tycker att så långt som LCC går, levererar de en rätt bra produkt för vad de lovar.... Samt att priserna är oftast väldigt bra.

Tycker det här forumet ska sluta klass skilja människor allt för hårt och deras val i livet. Ni har rätt, alla kan inte tjäna 6 siffrigt i månaden och man väljer flyg efter det man har råd med. För den delen ska man inte benämnas mindre värd. Att tro att man är en bättre människa för att man tjänar mer pengar, har redan disskvalificerat dig och gjort dig till en mindre människa. Å andra sidan rekommenderar jag sådana personer en flytt till USA där det är fritt fram att spotta på samhällsklasser. Precis som jag påpekat tidigare är det ingen som tvingas att flyga med dem! Man kan fortsatt välja TG direkt från Stockholm, eller valfritt bolag via Europa och mellanöstern. Ryanair har funnits i decennier, ingen som tvingar er dagligen att flyga dem.
 
Toppen