Testet av SAS nya loungeglas är snart över. Dags för utvärdering. Är de nya glasen bättre?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Jacob, 26 Maj 2015.

1. Jacob

Jacob Medlem

Som de flesta säkert numera vet gör SAS ett test med nya glas i loungerna. Glasen kommer från Orrefors och är av serien Orrefors Pulse Tumbler, skapade av designern Ingegerd Råman. De är så-kallade allround-glas som kan användas till olika typer av drycker.

Nu är det bara några dagar kvar på testet och det börjar bli dags för utvärdering, och SAS har faktiskt även frågat oss efter synpunkter.

Jag tar frågan vidare till er medlemmar för att ge er möjlighet att påverka hur SAS lounger ska se ut.

-Är det bättre med de nya glasen eller var det bättre innan?
    -Är glaset bekvämt och ändamålsenligt?
    -Känns glaset värdigt och passande i en flygplatslounge?
    -Några andra tankar?

2. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min näsa är för stor så jag måste titta upp i taket för att få i mig något :eek:

Jensik gillar detta.
  3. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    -Är det bättre med de nya glasen eller var det bättre innan?
    Ja, stor förbättring.

-Är glaset bekvämt och ändamålsenligt?
    Ja, Den tunna väggen gör glasen mer lättdruckna, och de rymmer en stor volym. Genom att de är breda så blir de inte lika vingliga som de gamla.

-Känns glaset värdigt och passande i en flygplatslounge?
    Absolut. Ger en "lyxkänsla" till vilken dryck som helst.

-Några andra tankar?
    Man kan esta in SAS-loggan i glasen om man vill.

4. Jag tycker de ser superpraktiska ut, bra kombination av "luktkupa" och stadig botten som det ser ut!

Med detta sagt är jag mycket långt från "estet", så formgivning är inte min starka sida.

5. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mmm, håller helt med. Jag har själv Orrefors Pulse (vattenglas). Härliga, tunna glas.

6. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller helt med! Har redan hunnit sakna att glasen varken finns på både Kastrup och Gardermoen.

7. Thornado

Thornado Medlem

Glasen är bra. Skulle de bestämma sig för att inte fortsätta med dessa och behöver göra sig av med glasen så kan jag gärna ta ett dussin eller två. :)

Peter Hagander och El0 gillar detta.
  8. Jag håller med - det är ett bra glas för ändamålet. Finns bättre glas för specifika drycker, men få som jag upplevt så välgungerande för såväl, whiskey, rötjut o mineralvatten.

Skulle inte haft något emot ett liknande glas hemma, för nu blir det en jäkla massa disk jämt.

9. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tycker helt klart att Orreforsglasen funkar bra till det mesta. Har använt dem för både vin, vatten/läsk och likörer. Upplever att de funkar bra för alla ändamål, och ser gärna att de rullas ut till resten av loungerna.

10. Ett tunt mycket bra allroundglas, bra fortsättning på samarbetet med Orrefors.
    De tunna Champagne/vin Orrefors glasen i Business/Plus har visat vägen.
    Viktigt och bra att fånga upp det skandinaviska ursprunget, det skulle bli helt
    fel med Riedel eller Ittala.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!