Test: Lufthansa NEK på CRJ-900

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Jonas C, 29 September 2012.

1. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade häromdagen nöjet att flyga i en av Lufthansa's fabriksnya CRJ-900 mellan Hamburg och Stockholm. Till viss besvikelse noterade jag att planet var utrustat med de nya NEK stolarna för RJ flottan, vilket jag antog skulle bli garanti för en obekväm resa. Men så fel jag kunde ha. Stolarna visade sig vara betydligt mjukare och mer ergonomiska än motsvarande variant på A32X/B737 flottan.

Benutrymmet på de nya NEK stolarna är generösare än på den äldre varianten.
    Jag misstänker att man inte har klämt in fler stolar på CR9:an, vilket har varit fallet på A32X/B737 planen.​

Stolarna är välstoppade, och erbjuder bra stöd för rygg och svank, vilket A32X/B737 varianten av NEK inte gör.​

Bordet och stolsfickan är identiska storebrors varianten.​

Överlag en väldigt ljus och fräsch kabin på denna fabriksnya CR9:a.
    Hoppas att stolarna behåller samma goda komfortnivå även när de har varit i tjänst i några år.​

Last edited: 29 September 2012
    9 personer gillar detta.
  2. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stolarna ser ju väldigt obekväma ut, men skenet bedrar med andra ord?

3. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stämmer bra. De var lite annorlunda än de stolar som finns på A320, där sittdynan är väldigt tunn. Här var den aningen tjockare, vilket gör skillnad.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!