Senaste nytt

Test: Apple Watch för frekventa resenärer

Marcus_R

Medlem
Tänkte också vänta. Men nu efter att ha prövat den, vill jag ha en direkt! Läser överallt att folk väntar på gen 2, men varför är då gen 1 så populär? Låt mig som vill vara early adopter få min :D
 

jerixon

Medlem
Jag är väldigt klockintresserad och använder alltid en "vanlig" klocka på armen och en pulsklocka när jag tränar. Apple watch däremot ser jag ingen vits med.
 

Marcus_R

Medlem
Tänkte först att den inte intresserade mig alls. Så förstår att många här ställer sig den frågan, "Vad ska jag med den till?" Gillar även vanliga klockor, så kommer ta emot att lämna Breitlingen hemma till förmån för en "iPhone-förlängning".

Personligen ser jag det lite som ett test. Att se om det blir en förenkling av vardagen att få notifications mm på armen, istället för att ta upp telefonen. Eller som igår, när jag skulle hitta från Flytoget här i Oslo till Park Inn, tog upp telefonen stup i ett. Lättare att titta på klockan? Kanske.

Det som jag saknar mest dock, är att klockan inte klarar sig speciellt bra utan telefonen. Men får återkomma till det när jag fått tag i en och använt den ett tag.
 

Palazzi

Medlem
Nu ska tydligen m3 (idg) göra ett längre, ingående, test av Apple watch. Första dagen verkar ha bjudit på en del besvikelser, men ska bli intressant att följa de längre reportaget på svenska.

Visst har det funnits engelskspråkiga tester, men då t.e.x. Siri är ett stort säljargument så är det ju intressant att se om den svenska avsaknaden av densamma påverkar helhetsbedömningen.

Länk: Apple Watch test - allt du behöver veta om Apple-klockan - MacWorld
 

bL0m

Medlem
Hej,

För 399 USD kan ni få en Apple Watch Stainless Steel förgylld till 24 karat:
WatchPlate.com

Exempel:

Klocka 699 USD (42 mm med länk av stål)
Förgylld 399 USD
Totalt 1098 USD

Fotnot: fungerar endast med modellen av stainless steel.
 
Toppen