Senaste nytt

Terminal 2 på Heathrow med SAS biljett. Är det möjligt?

Jonas C

Medlem
Flyger LHR-ARN i slutet av månaden med den sena SAS avgången kl 21.00. Då jag kommer ha en del tid på flygplatsen under kvällen blev jag nyfiken på att ta en titt på nya Terminal 2. Kruxet är nu hur man lyckas ta sig dit med en SAS biljett. Kan man komma in i securityn i T2 med ett SAS boardingkort, eller kan man åka med airside transferbussen? Kollar de boardingkort innan man hoppar på bussen, och måste man gå igenom en extra säkerhetskontroll?

Tacksam för svar :)
 

MarcusC

Medlem
Vill minnas de inte kollar boarding kort med airside bussarna på LHR...

Har åkt T3-T5. Frågan är dock om de inte kollar när man kommer till T5(och då troligen T2)...men du får testa, annars får du åka tillbaka igen :)
 

andyp

Medlem
Det er vel kun satellitten T2B som har åpnet fullstendig i juni, altså terminalen for interkontinentale reiser. Denne ligger ca 20 min fra hovedterminalen T2. Tipper de er ganske så nøye med å fortelle passasjerer hvilken terminal de skal benytte siden Star Alliance selskapene opererer på forskjellige terminaler fortsatt. Er vel også begrenset hvor spennende denne terminalen er før det er flere selskaper som har flyttet over...
 

Senator

Moderator
Tack Marcus C! Ska försöka mig på att ta bussen, och i bästa fall blir det en utförlig recension av de nya loungerna :)

Med tanke på att enbart United är där nu, och ANA, AC samt Air China kommer härnäst under juni hade jag haft låga förväntningar på vad som ens är öppet...
 

Jonas C

Medlem
Med tanke på att enbart United är där nu, och ANA, AC samt Air China kommer härnäst under juni hade jag haft låga förväntningar på vad som ens är öppet...

Jag gissar att Star Alliance loungen öppnar i samband med att Lufthansa flyttar in? United Club ser dock ut att vara värd ett besök.
 

Jacob

Medlem
Möjligtvis kan man ta sig dit med bussen, men hur kommer du därifrån och tillbaka? Avgående och ankommande passagerare är separerade i alla terminaler på Heathrow, det finns ingen utgång från transithallen i terminal 2, du kommer behöva bråka med personalen i så fall.

Jag tyckte mig dock se en gång mellan terminal 2 och terminal 1 när jag var där, om den kan användas utan dokumentkontroll vet jag dock inte.

I den gamla terminal 2, som revs för 4-5 år sedan, kunde man gå helt fritt mellan terminal 2 och terminal 1 genom en lång inglasad korridor. När jag flög Lufthansa från Heathrow (dåvarande terminal 2) och hade tid över brukade smita över till terminal 1 för ett besök i BMI-loungen (eller ännu hellre den häftiga South African Airways-loungen) eftersom Lufthansa-loungen inte hade sittplatser så det räckte under högtrafik. Det var inga som helst problem.
 
Toppen