Teknikprylar för barn i Japan

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av GillBates, 9 September 2012.

1. GillBates

GillBates Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,
    Skall iväg på en tripp till Japan om en vecka. Grabben min fyller år under tiden så jag skulle vilja ha med mig något hem till honom som inte går att få tag på här (helst någon teknikpryl). Finns det något kul, udda, roligt i teknikväg som en 7-åring skulle tycka om. Har även en 9-åring som skulle behöva något liknande.

2. Om du vill hitta udda teknikpryl, rekommenderar jag Akihabara i Tokyo eller Nihonbashi i Osaka.
    Båda två är ganska stora område så behöver du minst en halvdag att titta runt.

3. GillBates

GillBates Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr kommer jag inte besöka vare sig Osaka eller Tokyo. Jag kommer hålla till i Kanazawa. Finns det något där?

4. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan bara komma på sake i 1.5 dl tetra med sugrör. Men det är ju inte en teknikpryl, och minst 10 år för tidigt.

5. Det kan finnas många elvaruhus och små elektronikbutiker. Men det verkar inte finnas speciellt område där det finns många elektronikhandlare i Kanazawa.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!