Senaste nytt

Teknikprat 'Utbrutet från annan tråd'

JacobGBG

Medlem
Jag trodde att ens konto här blev raderat om man var inaktiv mer än 24h i sträck.. Att du bara vågar undvika forumet en hel helg! ;)

Jag skyller på att min nya HTC One har blivit ett garantifall och att föregående smartphone har tokdött. Jag är därmed begränsad till en gammal Ericsson telefon som på sin höjd stundvis kan surfa på WAP.
 

agehall

Medlem
Du behöver upptäcka modern mjukvara. Installera Opera Mini på din ///-nalle och surfa som vanligt.

Vad hände med din HTC One? Jag köpte en sådan i förra veckan...
 
Den bara dog en lördag, två veckor efter jag köpt in den. HTCs globala garanticenter tog dock emot dne utan frågor. Tydligen har det vart lite strul med deras nya modeller (inte helt ovanligt, jag borde väntat).

Off Topic:

Du får skaffa en vän som jobbar på "Anovo" (dem som lagar HTC i Sverige)
Då har man snabb och riktigt bra service vill jag lova, något som annars inte är direkt vanligt förekommande på just Anovo tyvärr.
Har du något ärende nummer? Jag kanske kan se om det är något jag kan göra för att skynda på ärendet om du vill ha tillbaka den snabbare.

Hur är HTC:n annars, snabb? Min Samsung Galaxy Note råkade ut för en liten olycka och inte hade man drulle försäkring heller :rolleyes: ... så nu sitter man på en ZTE Blade, ha ha. (Nåväl, den fungerar att ringa på i alla fall) men ska köpa mig en ny snart, får se vad det kan tänkas bli för någon bara.
Dock har jag alltid med mig min kära iPad så jag har aldrig varit i något speciellt behov av en värsting telefon men tech-geek som man är slutar det alltid att man köper det senaste i alla fall! :p
 
Last edited:

agehall

Medlem
Jag tycker One X är rätt snabb. Men jag vet inte riktigt vad man ska jämföra med. Tittar man på specarna så är den ju riktigt nice.

Jag gillar HTC eftersom det är relativt enkelt att roota dem (vilket jag behöver i jobbet) och det är bra hårdvara. Tyvärr är det plastskal på One, men det går väl knappt att hitta en ny mobil med metallskal.
 

Ubbe

Medlem
Jag tycker One X är rätt snabb. Men jag vet inte riktigt vad man ska jämföra med. Tittar man på specarna så är den ju riktigt nice.

Jag gillar HTC eftersom det är relativt enkelt att roota dem (vilket jag behöver i jobbet) och det är bra hårdvara. Tyvärr är det plastskal på One, men det går väl knappt att hitta en ny mobil med metallskal.

HOX är helt kanon som telefon. Helt annorlunda än den där tjocka med lilla skärmen som så många har. Den med det bitna äpplet..

Visst finns det bra telefoner med metallchassi idag. Kolla in HTC One S [Recension] | Swedroid Men nu blev det väl rätt off topic :eek:
 

JacobGBG

Medlem
Du får skaffa en vän som jobbar på "Anovo" (dem som lagar HTC i Sverige)
Då har man snabb och riktigt bra service vill jag lova, något som annars inte är direkt vanligt förekommande på just Anovo tyvärr.
Har du något ärende nummer? Jag kanske kan se om det är något jag kan göra för att skynda på ärendet om du vill ha tillbaka den snabbare.

Off Topic:

Hur är HTC:n annars, snabb? Min Samsung Galaxy Note råkade ut för en liten olycka och inte hade man drulle försäkring heller ... så nu sitter man på en ZTE Blade, ha ha. (Nåväl, den fungerar att ringa på i alla fall) men ska köpa mig en ny snart, får se vad det kan tänkas bli för någon bara.
Dock har jag alltid med mig min kära iPad så jag har aldrig varit i något speciellt behov av en värsting telefon men tech-geek som man är slutar det alltid att man köper det senaste i alla fall!

Mobilen fixas av HTCs globala servicecenter i UK, men tack ändå för erbjudandet. Har vart i reparation nära en vecka nu så jag förväntar mig en respons rätt snart.

Fram till det att telefonen dog så var den alldeles lysande. HTC One V har en rätt tam processor men då den samtidigt har ett slimmat grafiskt gränssnitt utan animationer, fade mellan skrämar och dylikt tjafs så är den trots det väldigt snabb. Om man inte känner ett skrikande behov av att se film på mobilen (vilket aldrig lockat mig på så liten skärm) så har jag svårt att motivera mig till att köpa premiummobiler som Samsung Galaxy S2, HTC One X, Motorola Razr etc. I kombination med min Amazon Kindle så har jag alla mina behov täckta.
 
jag ska ta och sticka ut hakan lite..har haft en drös med HTC android lurar..rootat osv för att få den som jag vill ha den ( skumt att man måste göra så med ett sk "öppet" OS eller hur ) men det har alltid slutat med total haveri..har bränt 2 st HTC processorer :) osv...gick nu tillbaka till Iphone 4s..sunkig i och med itunes och allt vad det innebär men..det funkar..insett att jag trivs bra i min apple bubbla där jag inte kan/vill/orkar hålla på...
 

agehall

Medlem
Jag kan förstå dig Torbjörn. iOS är ett väldigt "snyggt" system, det klår Android med hästlängder på den punkten. Allt bara fungerar och sitter ihop liksom.

Android kräver lite mer skruvande men kan även ge bättre kontroll över saker, men det kräver ju tid och ork.
 
Toppen