Kom hem från Bangkok 41 timmar försenad till Köpenhamn idag. Bränslepump säger man vara orsaken. Flygningen ska vara direkt.
På hemvägen går vi ner i Dubai vilket förlänger hemresan med 3-4 timmar. Anledningen säger man vara att flyget pga bränslepumpen inte klarar vikten av bränsle för en direkttur?!
För en som inte är flygingenjör låter det ohört märkligt att man väljer att flyga med ett plan som presterar suboptimalt? Får man flyga passagerare med ett plan som inte kan bära den vikt det är godkänt för?
Vad tror ni är det ett svepskäl och anledningen till stoppet i Dubai är en annan ekonomisk? I så fall oerhört dåligt att utsätta sina redan utmattade passagerare för en förlängd resa och ett stopp för att spara pengar. Vi hade ju dessutom betalt för direktflyg.
På hemvägen går vi ner i Dubai vilket förlänger hemresan med 3-4 timmar. Anledningen säger man vara att flyget pga bränslepumpen inte klarar vikten av bränsle för en direkttur?!
För en som inte är flygingenjör låter det ohört märkligt att man väljer att flyga med ett plan som presterar suboptimalt? Får man flyga passagerare med ett plan som inte kan bära den vikt det är godkänt för?
Vad tror ni är det ett svepskäl och anledningen till stoppet i Dubai är en annan ekonomisk? I så fall oerhört dåligt att utsätta sina redan utmattade passagerare för en förlängd resa och ett stopp för att spara pengar. Vi hade ju dessutom betalt för direktflyg.