Senaste nytt

Taxitransfer Kreta

hallgren

Medlem
Åker till Kreta om ett par veckor och när jag söker efter taxitransfer Chania flygplats - Rethymnon hittar jag några olika alternativ.

Är något av dem att rekommendera eller unvika?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Jönsson

Medlem
Tror alla dom där på kör på ackord och med livet som insats. Blir det inte samma kostnad ungefär att hyra en bil en vecka och köra tur och retur?
 

hallgren

Medlem
Nja, det blir ganska stor skillnad att hyra bil, både för hela perioden (2v) och för lite i början och slutet. Dessutom vill jag inte ha en bil att hålla reda på, bla eftersom hotellet vi bor på inte har någon egen gästparkering.
 

Jönsson

Medlem
Ja på två veckor blir det nog blir dyrare att hyra bil. På en vecka hade det nog i princip gått jämt ut. Vilket hotell, om jag får vara så närgången? Det är en ganska trevlig semesterstad Rethymnon, om jag får säga det själv. Har dock aldrig åkt taxi mellan.
 

Jönsson

Medlem
På det hotellet bodde vi för tio år sedan, i en av lägenheterna. Hade kackerlackor på rummet de första dagarna och när jag påpekade detta i receptionen, visade han med foten hur man stampade ihjäl dom. Grekisk problemlösning. :) Ohyran åtgärdades dock ett par dagar senare. Prisvärt hotell.
 

DanielKif

Medlem
En bil får du för 1500-2000 för två veckor på Kreta.
En taxiresa från flygplatsen kommer kosta dig minst 70-90 euro enkel väg om du inte lyckas förhandla ner priset. Det är ändå 40-50 min resväg till Rethymnon.
 

hallgren

Medlem
En bil får du för 1500-2000 för två veckor på Kreta.
En taxiresa från flygplatsen kommer kosta dig minst 70-90 euro enkel väg om du inte lyckas förhandla ner priset. Det är ändå 40-50 min resväg till Rethymnon.

Nja, under 2000 verkar svårt mitt i sommaren. Jag har hittat från knappt 3000 för en bil av minsta sort, och några hundra till för en som man får plats med en familj med tonårsbarn i. Men taxipriserna stämmer ungefär med det jag har hittat.
 

Tur-Ture

Medlem
Tar också gärna emot tips om var jag kan hyra bil för 2000-2500 för två veckor. Sökte runt på nätet ett par timmar och det bästa jag hittade var 4.700 för två veckor för en Ford Fiesta med alla försäkringar. Landar på Chania den 24/7.
 
Toppen