Taxi vid försening

Diskussion i 'Övrigt' startad av ollek, 2 Januari 2015.

1. ollek

ollek Medlem

Hej

Flyger ganska mycket, men är första gången jag har råkat ut för någon "längre" försening. Sitter på GOT just nu och väntar på att få flyga till Stockholm med Malmö Aviation. Skulle lyft 08.20 och just nu är beräknad avgångstid 10.55.

Förutom en frukoskupong så har vi inte fått någon vidare information alls. Jag är ju som förståeligt redan några timmar sen till jobbet, kommer jag kunna få ersättning för en eventuell taxi och är det något annat jag bör kolla upp?

Har försökt att läsa på lite hur det fungerar med ersättning och liknande med blir inte så mycket klokare av alla EU-dokument.

Sen undrar jag om den här förseningen är någon typ av hämnd mot mig för att jag för första gången på länge inte flyger med SAS ;)

2. NotRyan

NotRyan Medlem

Det straffar sig alltid att vara otrogen, fråga @011430121 :D

Jakob Österberg gillar detta.
  3. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du blir/blev 3 h sen så har du ev möjlighet till Eu-kompensation.

4. ollek

ollek Medlem

Räknar man på ankomsttid eller hur funkar det?

Vi lyfte exakt 11.20 så alltså på minuten 3 timmar efter ordinarie avgångstid.

5. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ankomst räknas. Formellt då dörrarna öppnas (alltså ej touchdown).

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!