Taxi, Uber eller Blacklane eller buss Berlin Tegel till Hilton (Centrum)

Diskussion i 'Andra transportmedel' startad av Fredrik Jeanson, 12 Maj 2016.

1. Fredrik Jeanson

Fredrik Jeanson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Efter att ha letat i diverse trådar har jag en fråga. Drar till Berlin över helgen och undrar av vilket av transportmedlen som jag bör ta en fredagkväll? Har åkt bussen vid tidigare tillfällen då jag bodde vid Hauptbahnhof men bor nu vid Hilton Berlin (Mohrenstrasse). Har aldrig testat varken Uber eller Blacklane så funderar på vad som skiljer dessa åt? Ärdet enbart skillnad i pris eller även andra aspekter? Tacksam för inpass!

2. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    OJMR så finns inte Uber "på riktigt" i Berlin, utan det är bara en tjänst för att boka vanliga taxibilar.

TXL-bussen stannar 500 meter från Hilton. Eller ta bussen till U2 och ta tunnelbanan. Tar en dryg halvtimme dörr-till-dörr.

Fredrik Jeanson och olo gillar detta.
  3. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Uber bokar väl bara vanlig taxi i Berlin? Har varken provat blacklane eller MyDriver - så ingen erfarenhet av det.

TXL-bussen stannar på Friedrichstrasse. Därifrån kan det inte ta många minuter att gå till Hilton.

Edit: Tvåa på bollen, med samma konklusion som @fcx.

4. Foffer

Foffer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Blacklane funkar mycket bra ur servicesynpunkt, dock tycker jag att de är lite felprissatta..

5. Walter

Walter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vanlig taxi om du inte orkar gå eller byta från en busshållplats.

Gissar på ca 20 euro för taxi. Eller lite över. Ingen jättekostnad men mer än bussen. Är ni två hade jag tagit en taxi. Spar ändå tid och bussen kan vara rätt smockad.

Taxin tar oftast inte kort.

Fredrik Jeanson gillar detta.
  6. marbe166

marbe166 Medlem

Kan rekommendera appen myTaxi för Taxi i Tyskland. Där kan du registrera ditt kort och sen använda det för att betala med appen. Tog taxi från centrum till Tegel i vintras och det gick på 22 EUR.

7. Fredrik Jeanson

Fredrik Jeanson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Toppen! Tack för snabba svar! Var inte helt säker på var Hilton låg i förhållande till busshållplatser. Kartläsning har jag inte gjort sen skolan :O ;)

8. och man kan tjäna Lufthansa Miles&More miles. 1 mile per 1 EUR.

Miles & More - mytaxi: Earn miles with mytaxi

9. marbe166

marbe166 Medlem

Just precis, glömde ju det viktigaste :). myTaxi miles brukar vara de som kommer in snabbast på M&M-kontot.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!