Taxi med barnstol i Chicago

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av Bryant, 29 Maj 2014.

1. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Åker till Chicago på onsdag och jag försöker boka transport från O´hare till hotellet. Vi har en 7 månaders med oss och vi känner inte för att släpa med oss hennes stol, men det verkar svårt att hitta någon som erbjuder barnstol.

Jag har även funderat på att boka bil med stol via Avis men det är en dålig deal för oss.

Någon som har några tips på taxi eller limoföretag med barnstolar?

2. Charlie D

Charlie D Medlem

1 person likes this.
  3. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stort tack! Har skickat iväg en preliminär beställning för att kolla prisläget. Eller har du priserna i huvudet? De funktionen fungerar inte online. Det är O'hare till centrala Chicago.

4. Charlie D

Charlie D Medlem

Kommer inte ihåg priserna, mer än att de är resonabela

1 person likes this.
  5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Uber?

6. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror inte man kan beställa bilbarnstol. Go Green tar 95$ inkl allt för för att ta oss till hotellet. Det är taget :).

7. Funkar, men endast i New York där man har UberFamily som ett pilotprojekt

8. NiNE

NiNE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har försökt få en taxi med barnstol från O'Hare utan förbeställning. Totalt omöjligt. De som koordinerade bilarna sa att det inte var några problem, men ingen av de fem bilar som specialbeställdes till oss hade stol. Försökte även hyra en via biluthyrning, men de hyr inte ut bara stolen - man måste hyra en bil också...

9. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan man inte bära barnet i knät?

10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Helt otänkbart i USA imho. Det är minst dryga böter på det och med tanke på vilken polisstat USA är så skulle jag inte chansa på att inte bli upptäckt.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!