TAV Airport Hotel i Istanbul

Diskussion i 'Hotell' startad av Kricka, 16 December 2013.

1. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När man ibland får riktigt långa stopp i Istanbul kan det vara skönt att få några timmars
    sömn. Två våningar ner från TK:s Guldlounge ligger TAV Airport Hotel där man kan få
    sova en stund och ta en dusch för att vara i form för nästa sträcka.
    Jag hade sju timmars transfertid i IST och fick fyra sköna timmars sömn, en dusch och
    sedan "brunch" i TK-loungen. Sköna sängar och helt OK rum men relativt dyrt (3-6 h)
    kostar 135 EUR i enkelrum. Det är en fördel att boka (och få bekräftat) rum i förväg.
    Vår resebyrå missade det senare men jag hade tur och det fanns ett rum kvar när jag
    anlände.
    Hotellet ligger Airside, vilket innebär att man kan direkt till sin gate när det är dags.

2. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Airside är ju det här hotellets selling point. Annars kan man lika gärna ta sig till marinan 5km bort och ta ett dayroom på Sheraton.

3. Funderar att prova detta hotell airside för en resa i slutet på mars för att få sova lite mer än om jag bor landside. Landar runt 22 och flyger vidare runt 8.

4. Charlie D

Charlie D Medlem

Finns ju goa rum med sängar i loungen annars

Dreamliner gillar detta.
  5. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men det är väldigt specifika krav för att få använda dem. Om jag minns rätt måste man ha en transfer på mellan 4-7 timmar och minst det ena segmentet måste vara longhaul. Vidare måste man resa i business class och/eller inneha elite status.

Christian R och Dreamliner gillar detta.
  6. Tack för info. Ska flyga till Sofia i ekonomi och jag måste vara säker på att jag får en säng. Kommer sy ihop resan nästa vecka.

7. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!