Senaste nytt

Tarom börjar flyga mellan Stockholm och Bukarest

Gus

Medlem
Jag vill flyga Tarom hem till Stockholm från Chișinău. Detta eftersom det ingår både mat, dryck och bagage samt att de är 800 kr billigare per person än LOT. Frugan vill flyga LOT eftersom hon tycker de verkar säkrare. Har hon belägg för detta?
 

HCas

Medlem
Mig veterligen är det inget fel på TAROM, har visserligen bara testat en gång men var helt nöjd. Kan inte tänka mig att de skulle ha några betydande säkerhetsproblem jämfört med andra europeiska bolag.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

simeo

Medlem
Båda har fungerat bra för mig. Jag kanske skulle välja LOT bara för mycket bättre lounge på WAW än vad som finns på OTP.
Security på returen brukar vara snabbare och mindre stressigt vid byte i Bucharest än i Warzawa. Har även åkt sträckan med UIA via KBP några gånger utan problem (så länge man inte behöver spendera allt för lång tid airside i Kiev, som tenderar att bli extremt tråkigt).
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Bryant

Medlem
Jag vill flyga Tarom hem till Stockholm från Chișinău. Detta eftersom det ingår både mat, dryck och bagage samt att de är 800 kr billigare per person än LOT. Frugan vill flyga LOT eftersom hon tycker de verkar säkrare. Har hon belägg för detta?

Var samlar du poäng :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Båda har fungerat bra för mig. Jag kanske skulle välja LOT bara för mycket bättre lounge på WAW än vad som finns på OTP.
Security på returen brukar vara snabbare och mindre stressigt vid byte i Bucharest än i Warzawa. Har även åkt sträckan med UIA via KBP några gånger utan problem (så länge man inte behöver spendera allt för lång tid airside i Kiev, som tenderar att bli extremt tråkigt).
Vi har bara priority pass-lounge och tyvärr verkar de inte ha någon lounge i Bukarest. Men eftersom vi sparade 1600 kr så kan vi ju äta något gott på flygplatsens restaurang istället! Och så får man tydligen mat och dryck på planet, då blir behovet av lounge mindre! :)

Var samlar du poäng :)
Eurobonus och KLM/Air France (fast det använder jag knappt). Men jag tycker inte att några eurobonuspoäng är värt 1600 kr! :) Det blev TAROM till slut. Ser fram emot flygningen! :)
 

pep

Medlem
Jag vill flyga Tarom hem till Stockholm från Chișinău. Detta eftersom det ingår både mat, dryck och bagage samt att de är 800 kr billigare per person än LOT....?
Var samlar du poäng :)
Man skal ikke over-fokusere på miles. Hvis jeg finder deals udenfor mine programmer hugger jeg til. Fordi, der er så mange usikkerheder om man nogensinde får udnyttet disse. Og: får man de facto de miles man har drømt om på sin konto...? På papiret, ja. In reality: maybe
@agehall sagde engang at hvis man vil rejse business da skal man bestille business fra starten. Glem et øjeblik din FFP "addiction" og brug din sunde fornuft. En spurv i hånden er bedre end 10 på taget...
 

Gus

Medlem
En följande fråga. Någon som vet om jag kan shoppa alkohol på flygplatsen i Chisinau? Eller konfiskeras det vid security vid transfer i Bukarest?
 

Bryant

Medlem
Man skal ikke over-fokusere på miles. Hvis jeg finder deals udenfor mine programmer hugger jeg til. Fordi, der er så mange usikkerheder om man nogensinde får udnyttet disse. Og: får man de facto de miles man har drømt om på sin konto...? På papiret, ja. In reality: maybe
@agehall sagde engang at hvis man vil rejse business da skal man besille business fra starten. Glem et øjeblik din FFP "addiction" og brug din sunde fornuft. En spurv i hånden er bedre en 10 på taget...

Håller med, av den anledningen flyger jag Norwegian, Vueling osv.

Hur du fick in att flyga businessclass i detta vet jag inte...
 
  • Gilla
Reactions: LMR

pep

Medlem
Håller med, av den anledningen flyger jag Norwegian, Vueling osv.

Hur du fick in att flyga businessclass i detta vet jag inte...
Ja, diversitet er godt og øger oplevelsen og spændingen og man opbygger erfaring hele tiden og kan kun blive glædeligt overrasket hvis forventningerne er små. Hvis man har fordomme mod LCC eller andre må man jo prøve dem af engang imellem, da verden forandrer sig. Business? Det er jo nok den gamle drøm der ikke vil forlade min sjæl. Dog: business intra-europa dur ikke for mig, da jeg som oftest bliver skuffet.
 

pep

Medlem
En följande fråga. Någon som vet om jag kan shoppa alkohol på flygplatsen i Chisinau? Eller konfiskeras det vid security vid transfer i Bukarest?
Det vil jeg tro. Når du kommer til Bukarest pakker du det ned i din kuffert før du checker ind igen. Og så kan du jo købe friske forsyninger airside, hvis trangen er stor..
 

Gus

Medlem
Det vil jeg tro. Når du kommer til Bukarest pakker du det ned i din kuffert før du checker ind igen. Og så kan du jo købe friske forsyninger airside, hvis trangen er stor..
Vi har bara en timmes byte i Bukarest. Så att checka in igen hade vi inte tänkt göra.
 
Toppen