TAP - tappar bort platsreservation igen...

Diskussion i 'Star Alliance' startad av AntonJ, 8 September 2016.

  1. AntonJ

    AntonJ Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hej BC-vänner!

    Imorgon bär det av till Portugal för mig med TAP. På något märkligt sätt har de lyckats slarva bort platsreservationerna jag gjort, nödutgångsplatser.
    Trots att jag har bekräftat via E-mail och print screen från bokningssidan att mina platser var bekräftade har vi nu blivit seatade allra längst bak med limiterad recline.. :mad:

    Det är en enligt mig rätt så lång flygning och utan extra benutrymme känns den outhärdligt (Speciellt när mitt resesällskap är över 2 meter lång och jag har drabbats av Business Class syndrome..) :(

    Anser ni att jag kan kräva att de ordnar tillbaka platser med extra benutrymme, alternativt uppgraderar till Business class? Är Star Alliance Gold om det kan hjälpa..

    Detta har hänt förut att samma bolag har TAP(pat) bort, har aldrig hänt mig på något annat bolag.. Har ni varit med om liknande? o_O
     
    Gus gillar detta.
  2. Vad står det i resevillkoren kopplade till din bokning?
     
  3. AntonJ

    AntonJ Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    De friskriver sig ansvaret för ev. platsändringar så kompensation blir ju isåfall någon form av goodwill. Känns inte alls kul att de ändrar i sista sekunden.. :(
     
  4. 011430121

    011430121 Medlem

    Ort:
    STOCKHOLM
    Land:
    Sverige Sverige
    Har du betalt för nödutgångsplatserna? Om inte kan du nog inte få någon kompensation, det brukar friskriva sig. Glöm inte berätta hur det gick.
     
  5. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Inte ifall du inte betalat för platserna och även då så är det inte säkert att du kan "kräva" något förutom möjligen återbetalning av avgiften för platsreservation.

    Det är inte direkt ovanligt.
     
  6. Mr Basic

    Mr Basic Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Oaktat man betalt för seating eller inte, det är väldigt mkt badwill för bolaget när de flyttar folk(även om det står i det finstilta). Då vore det bättre att blockera de "bättre" platserna. Besvikelse, och i förlängningen badwill, är oftast relaterat till förväntningar.
     
  7. ulagun

    ulagun Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Var mer regel än undantag flera gånger när vi flugit Lufthansa economy.
    Detta trots Senatorstatus. Ingen brydde sig, snarare tvärtom.
    Även hänt att jag ändrats på SAS från rad 11 (nödutgång) til mittensäte längre bak.
    Något irriterande.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×