TAP snart uppköpta?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av OnlyAFool, 24 Maj 2015.

1. OnlyAFool

OnlyAFool Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt TTGnordic och Reuters så håller Portugisika staten på att sälja TAP. Spekulanterna till bolaget är intressanta. Det ena bolaget Gateway har en av personerna bakom JetBlue och Azul Brazilian Airlines. Det andra bolaget SAGEF med German Efromovich i spetsen, äger även Avianca.

Kan det här bli ett vägval för TAP? Att antingen fortsätta i Star Alliance eller bli mer av ett lågprisbolag?

2. Moco

Moco Medlem

Jag hoppas verkligen inte att de lämnar Star Alliance. I övrigt är ju TAP ett av de bättre bolagen inom Europa, så det vore ett stort tapp om det blev ett lågprisbolag av det hela. Förhoppningsvis sätter den portugisiska byråkratin lite käppar i hjulen...

3. Kungsholmen

Kungsholmen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Höll på och kollade flygbiljetter till/från Asien och Australien för någon vecka sedan. Såg av en händelse en biljett med TAP. När jag kollade närmare så såg jag att flygningarna var "operated by Emirates." Kanske är Emirates spekulant till TAP!?

4. robban-

robban- Medlem

Nu har Portugisiska regeringen meddelat att de avser att sälja 61% av TAP till Gateway, ett konsortium med bland annat David Neeleman som grundade JetBlue.
    AFP.com

OnlyAFool och Jakob Österberg gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!