TAP Portugal adderar Göteborg till linjenätet

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Moco, 14 December 2013.

1. Moco

Moco Medlem

TAP Portugal släppte för några minuter sedan den glädjande nyheten om att man startar trafik mellan Lissabon och Göteborg Landvetter. Mer info torde komma inom kort. :)

14 personer gillar detta.
  2. Martin Andersson

Martin Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Oj, vilken skräll. Lissabon är ju trevligt att besöka men ofta krångligt att ta sig till. Riktigt kul att höra för oss i väst!!

3. SvartMjolk

SvartMjolk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Wow! Kul:) Källa på den?

Last edited: 14 December 2013
  4. Flood

Flood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sköj! Nu blir det kanske riktigt smidigt till Sydamerika!

5. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mycket trevligt!

6. Moco

Moco Medlem

Last edited: 14 December 2013
    2 personer gillar detta.
  7. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Riktigt kul, den var lite oväntad. Men nu måste man ju testa TAP alltså.

8. Moco

Moco Medlem

Testade strax innan jul LIS-BSB. Flyger vanligtvis med andra bolag via GRU, vilket jag kommer att fortsätta att göra. Det blir inte smidigt eftersom de flesta flygen från norden anländer Lissabon sent på kvällen och planen till Brasilien går på morgonen - du blir därmed tvingad till övernattning. I mitt fall var planet från ARN kraftigt försenat vilket också ledde till att det inte blev många timmars sömn på hotellet.

Kan inte heller rekommendera TAP på långhaul (intra-europa är dem dock bra sett till konkurrensen). Dålig service, dålig mat och sur personal. Bad om en uppgradering (från en fullpris y-biljett) innan avgång vilket resulterade i att pursern blev arg, började skrika och härja eftersom denne tydligen inte visste hur man skulle göra. Ca en timme efter avgång kommer en annan besättningsmedlem och erbjuder mig att uppgradera för det facila priset av € 950, dock utan mat eftersom man inte lastat mer C-meals. Från Brasília testar jag återigen att uppgradera vilket nu resulterar i ett erbjudande på $6000 US dollars!!, alternativt 15000 brasilianska reais...

Summa summarum; gärna TAP inom europa, men inte på longhaul.

jerixon gillar detta.
  9. Är det inte check in agenten alt personalen på biljettkontorets ansvar att uppgradera? Purser brukar inte sköta uppgradering, eller försökte du uppgradera dig ombord? :confused:

10. Moco

Moco Medlem

Normalt sett är det väl så. TAP erbjuder också uppgradering ombord för fast pris. MEN, ingen av de säkert 4-5 olika TAP-anställda i Lissabon kunde göra detta utan hänvisade mig till uppgradering ombord. Vilket ju inte heller fungerade smärtfritt. Däremot kunde TAP-personalen i Brasília gärna göra det...mot 15000 reais/6000 dollar i utbyte. Jag förväntar mig inte att det ska vara gratis, men ytterligare 6000 dollar är C-klass på TAP inte värt. Inte ens i närheten.

jerixon och Helge Haugen gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!