Senaste nytt

Tankar kring bokning av DoubleTree by Hilton i Amsterdam Maj 2015

agehall

Medlem
Annars, om Hilton Rotterdam är billigt - ta det! Det är ett (imho) bra Hilton och det går fort att åka till Amsterdam med tåg om man inte nöjer sig med Rotterdam...
 

Bibinski

Medlem
Nu verkar de ha sänkt priset på WA Amsterdam med ca. 250€ /natten till drygt 400€ natten vilket jag antar är ungefär vad det kostar att bo på WA runtom i världen ? Vanliga Hilton Amsterdam har de dock höjt priset på med ca 50€ så det kostar nu strax över 500€/natten de datum jag kollar på. Resterande hotell verkar oförändrade tyvärr. Finns ett Hampton hotell som ligger ungefär lika långt bort från city som Schiphol som går på ca. 160€/natten .. Är det långt ut ni som varit där tidigare ?
 

Bibinski

Medlem
Så detta har hänt:
Avbokade min stay på Doubletree för 275€ / natten då jag och min bättre hälft enades om att det inte är värt de pengarna. Har varit inne och kollat på hilton dagligen för att se om något skulle hända med priserna och enligt posten ovan så gjorde det också det. När jag för en sekund sedan var inne så märker jag till min belåtenhet att de sänkt Hilton Amsterdam till 189 €/natten (easy cancellation fare) så jag slog såklart till! Direkt efter att jag fått min bokning bekräftad så gör jag en identisk sökning och nu finns varken rumstypen (twin deluxe) eller priset kvar, utan det kostar minst 233€/natten om man betalar i förväg. Känner mig ganska nöjd! Är det någon som bott där som kan säga hurdan hotellet är ? Verkar trevligt precis vid en kanal och ganska bra läge :)
 
Last edited:

flapps

Medlem
Är det någon som bott där som kan säga hurdan hotellet är ? Verkar trevligt precis vid en kanal och ganska bra läge :)

Jag har bott där ett par gånger. Läget är det lite sådär med om du skall gå in till centrum. Räkna med en halvtimme till Leidseplein. Ingen bra idé att gå dit om du går hem på natten. Ta taxi och dom med blå taxiskylt. Hotellet är annars kanon tycker jag. Har du status så är loungen på "taket" trevlig med fin utsikt. Sen har du nära till vondelpark och fina gatan med dyra märkesaffärer. Fråga på om du undrar nåt annat.

/flapps
 

Bibinski

Medlem
Tack @flapps ! Det blir vårt första besök i Amsterdam så jag har verkligen ingen koll, är Liedseplein mitt i smeten ? För då låter ju en halvtimme som en bit att gå. Är det inget trevligt område hotellet ligger i eller ska vi generellt undvika att promenera längre sträckor på nätterna ? Du som har varit där några gånger hur tycker du att priset verkar ? Bör jag fortsätta hålla utkik efter bättre priser ? Tack igen !
 

nollbit

Medlem
Tack @flapps är Liedseplein mitt i smeten ? För då låter ju en halvtimme som en bit att gå. Är det inget trevligt område hotellet ligger i eller ska vi generellt undvika att promenera längre sträckor på nätterna ?

Leidseplein ligger sydväst om absoluta centrum och (har jag för mig) precis inom den yttersta kanalringen. Dvs, centralt. Det går väl att beskriva som ett turistigt barcentrum. Jag har aldrig sett så många irländska pubar på samma plats, knappt ej i irland :)

Hilton Amsterdam ligger 30 minuters promenad söder om Leidseplein. Jag har aldrig bott där men jag har bott i området och gjort just den där promenaden på natten utan att känna mig otrygg. Så även om man inte skulle hitta någon taxi så är det nog lugnt.

Om du gillar mat och besöker Amsterdam så måste jag passa på att rekommendera Balthazar's Keuken - Restaurant - Elandsgracht De har en fast trerättersmeny (som jag tror uppdateras varje vecka, så kan ju vara svårt att veta exakt vad man får om man bokar i förväg) för 32.5 euro per person. Lägg till en flaska vin för 30€ till så har du en BRA trerätters för två för under 100€ = svårt att slå.
 

flapps

Medlem
Tack @flapps ! Det blir vårt första besök i Amsterdam så jag har verkligen ingen koll, är Liedseplein mitt i smeten ? För då låter ju en halvtimme som en bit att gå. Är det inget trevligt område hotellet ligger i eller ska vi generellt undvika att promenera längre sträckor på nätterna ? Du som har varit där några gånger hur tycker du att priset verkar ? Bör jag fortsätta hålla utkik efter bättre priser ? Tack igen !

Området runt hotellet är bra och tryggt men det är på vägen dit som kan vara lite osäkert ,men det är min personliga uppfattning. Jag/vi tog alltid taxi hem till hotellet när vi var där.Priset är väl ok men överlag tycker jag det är ganska överprisat på hotellen i Amsterdam. Som föregående talare så ligger Leidesplein i början av själva centrum. Massa barer och musikställen och halvsunkiga matställen ;) Jag trivdes ganska bra där iallafall.

/flapps
 
Toppen