Senaste nytt

TANKAR FÖR BusinessClass FRAMÖVER

agehall

Medlem
Det du kallar gnälla kanske andra kallar konstruktiv kritik. Jag tycker nog att många varit väldigt tydliga med exakt vad man uppfattat som dåligt och varför, inte bara att det är dåligt. Syftet med att komma med kritik är att åstadkomma en positiv förändring - i det stora hela en uppmaning till de som styr att eftersträva en större öppenhet mot forummedlemmar och att försöka hitta bättre skribenter.

Ja, en del har framfört konstruktiv kritik. Men allt för många inlägg försöker bara utmåla saker som reklam och det är inte konstruktivt.

Jag tycker inte allt som publiceras på förstasidan är intressant eller ens bra, men bevisligen tycker andra i min närhet som inte hänger på BC att det iaf var helt OK artiklar. Jag köper att jag inte är i målgruppen för mycket som publiceras på den redaktionella delen av BC och det gör att jag kan lägga min energi på forumet istället. Men rent krasst har jag svårt att se att forumet ska betala sig i längden och därför förstår jag att Jason vill hitta nya publik som är bredare än dagens och som kan vilja ha tjänster som man i framtiden skulle kunna tänkas erbjuda. Om det kommer att fungera vet jag inte, men jag hoppas det för annars kommer vi inte att ha något BC alls.
 

Rebel

Medlem
Nu tycker jag att vi får tänka till lite.
Det är dax tycker jag att dela på äppln och päron.
Forum delen som är den som vi disluterar i postar trådar och hjälper varanda i med frågor och sva. Samt medlemarna vanligt vis skriver resecestionsr i. Det är en ganska enkel och inte för dyr sak. Det finns många såna på näter om olika special saker om det är klockor tåg eller köra for på racerbana.

Den delen är inte svår finaniserad.

Sen att det finns en "första" sida i brist pa bättre namn som det läggs upp matrial på, kan vara reklam eller köpt matrial, för att tjäna pengar på. Av det jag har sett som ny medlem är det inte mycket att hurra för men det är ju bara att inte läsa det, för vilka har läst alla trådar på bc?? Dr miles & agehall kanske??:p

Att pengar ligger många nära här kan jag förstå det är en sida för att maximera $$ för sitt resande. Om ngn eller ngr fått betalt eller fått en fri resa för att skriva om det, så what se det som en bonus resa för dem. Är de löjlig possitiva tja, läs ngt annan tråd.

Senator hade 3 punkter i sitt första inlägg och det första var att behålla forumet. Stämmer det så är allt gott.

Dock tycker jag att förklaring är väl diffus. Man borde vara mer klar och konkret när man går ut med denna typ av info för det kan skapa oro. Och har gjort.

Jag hoppas jag inte är för otydlig men nu tycker jag att vi ska återgå till att skriva om att resa och tipsa om hur och vart man kan resa billigt och bra.

EDIT Agehall han före igen, men det var det jag menade
 

Palazzi

Medlem
Nu tycker jag att vi får tänka till lite.
Det är dax tycker jag att dela på äppln och päron.
Forum delen som är den som vi disluterar i postar trådar och hjälper varanda i med frågor och sva. Samt medlemarna vanligt vis skriver resecestionsr i. Det är en ganska enkel och inte för dyr sak. Det finns många såna på näter om olika special saker om det är klockor tåg eller köra for på racerbana.

Den delen är inte svår finaniserad.

Sen att det finns en "första" sida i brist pa bättre namn som det läggs upp matrial på, kan vara reklam eller köpt matrial, för att tjäna pengar på. Av det jag har sett som ny medlem är det inte mycket att hurra för men det är ju bara att inte läsa det, för vilka har läst alla trådar på bc?? Dr miles & agehall kanske??:p

Att pengar ligger många nära här kan jag förstå det är en sida för att maximera $$ för sitt resande. Om ngn eller ngr fått betalt eller fått en fri resa för att skriva om det, så what se det som en bonus resa för dem. Är de löjlig possitiva tja, läs ngt annan tråd.

Senator hade 3 punkter i sitt första inlägg och det första var att behålla forumet. Stämmer det så är allt gott.

Dock tycker jag att förklaring är väl diffus. Man borde vara mer klar och konkret när man går ut med denna typ av info för det kan skapa oro. Och har gjort.

Jag hoppas jag inte är för otydlig men nu tycker jag att vi ska återgå till att skriva om att resa och tipsa om hur och vart man kan resa billigt och bra.

EDIT Agehall han före igen, men det var det jag menade

Det finns ju dock en relation mellan förstasida o forum redan på ett ekonomiskt plan. Sätter en dålig förstasida ekonomin ur spel (o jag tror inte att planerad väg är rätt för att den ska bli bra nog) ryker ju också forumet.

Å andra sidan går det ju bevisligen så dåligt att det redan var risken, så kan inte bli sämre iaf.

Själv kan jag inte säga att jag bryr mig så mycket, men det är inget projekt som lockar till investering. Reseforum, och poängforum kommer alltid att finnas, så kommer nog få mitt behov tillfredsställt ändå :)
 
  • Gilla
Reactions: Pho
Den här diskussionen om forumet blir ju väldigt meta. Tycker att vi ska fortsätta diskutera det vi gillar mest istället - flyg, lounger och resor. Viktigaste är att forumet finns kvar och det är ju vi som gör det till vad det är. Sen drar det förhoppningsvis till sig annonsörer så att det går runt. Det är vad jag förväntar mig, inget mer.
 
Jag förstår ditt resonemang och respekterar det. Det är dock ganska hårt att döma någon på ett snedsteg. Du har aldrig gjort något som inte blev bra antar jag?
Jo, flera gånger såklart. Din fråga är ju såklart retorisk och raljerande men väljer att svara ändå. Jag har däremot inte fört några bakom ljuset på det sättet, blivit påkommen och sen tro att jag skall bli trodd med en gång.
 

RickardG

Medlem
Ja, en del har framfört konstruktiv kritik. Men allt för många inlägg försöker bara utmåla saker som reklam och det är inte konstruktivt.

Jag tycker inte allt som publiceras på förstasidan är intressant eller ens bra, men bevisligen tycker andra i min närhet som inte hänger på BC att det iaf var helt OK artiklar. Jag köper att jag inte är i målgruppen för mycket som publiceras på den redaktionella delen av BC och det gör att jag kan lägga min energi på forumet istället. Men rent krasst har jag svårt att se att forumet ska betala sig i längden och därför förstår jag att Jason vill hitta nya publik som är bredare än dagens och som kan vilja ha tjänster som man i framtiden skulle kunna tänkas erbjuda. Om det kommer att fungera vet jag inte, men jag hoppas det för annars kommer vi inte att ha något BC alls.
För att få lite perspektiv ögnade jag igenom de senaste 150 nyhetsartiklarna. 5 av dessa har genererat kommentarer som kan klassas som kritik mot BC, Jason, kvaliteten på artikel eller en kombination av dessa. Övriga 145 verkar ingen kommenterat alls, eller genererat många kommentarer kring nyheten i sig.
Möjligen kan man ana en tendens till mer kritik senaste tiden, och speciellt mot inköpta s.k. recensioner (fortfarande har ingen som representerar BC vågat dementera att frilansskribenter inte får resa/vistelse betalda).


Jag är en ny medlem. Jag har därmed inte mycket att jämföra med historiskt, men jag kan säga att jag till allra största delen uppskattar BC som forum och site. Jag hoppas att jag ibland bidrar med något positivt och uppskattat, och jag drar definitivt själv nytta av andra medlemmars kunskap. Redan från dag 1 fick jag dock se en av BCs "förbättringspotentialer", nämligen den elitistiska dragningen hos en liten del av användarna och dessas förkärlek till att snabbt rätta andras mindre misstag. No big deal tänkte jag, kanske en vanesak eller något som förbättras över tid.
Den andra förbättringspotentialen är knepigare. Allt sedan Jason smög in den första mutade recensionen, och vägrade inse att det var fel, infann sig en otäck känsla av hur forum och medlemmar hanteras. Det har förvärrats i mina ögon, av de två - ja jag vet inte vad jag ska kalla dem - skribenter? som mer frekvent dyker upp. Svårt att sätta ord på, men en känsla av att BC är på väg åt fel håll.
Många verkar tycka att det inte spelar någon större roll vad som sker på förstasidan. Jag håller inte med. Förstasidan drar nya medlemmar till forumet, och får vi bara in medlemmar som hyllar Qubein och DeVries som hjältar eller tycker helt okritiska recensioner av exotiska hotell är helt i sin ordning kommer forumet på sikt att självdö.
 

mjulven

Medlem
Även jag är en relativt ny medlem på detta forum och har inte mycket att jämföra med. Jag kom direkt in på forumdelen (inte via första sidan) och har där hängt kvar. För egen del finns i princip noll intresse att läsa vad som står på första sidan vilket är synd då det är där det enligt nuvarande modell skall genereras pengar. Om inte ni inte har gjort det så borde ni undersöka från vilken sida folk kommer in på första gången till businessclass och var dom spenderar sin tid. Utan att veta skulle jag gissa på att de flesta regelbundna besökare spenderar sin tid här på forumet och då är det där man borde försöka att tjäna pengar.

Det torde finnas ett antal sätt att tjäna pengar på de som faktiskt hänger på detta forum om man är lite kreativ. Att döma av detta forum är vi många som gör mycket för poäng hos Eurobonuspoäng eller motsvarande. Om man tittar på detta forum misstänker jag att vi som medlemmar tankar oftare på Preem, har Fortum som elleverantör och Trygg Hansa som försäkringsbolag. Om man lyckas få någon att göra riktade annonser hit inom något annat segment som man kan tjäna motsvarande eurobonus poäng på så finns det många kunder att komma åt för villiga företag. Varför inte företagsreklam på första sidan om att här kan du handla och få poäng till Eurobonus till exempel.

Rent spontant så borde ni ju åtminstone försöka få till banners från flygbolagen på första sidan med reklam. Att döma av SAS now or never kampanjtråden på forumet så är det rätt många som passar på att använda dessa. Nu har ju sidan i princip ingen reklam och det borde man kunna införa i någon utsträckning utan att upplevelsen försämras. Reklam på internet är bra, om den vet vem den vänder sig till och här finns en extremt nischad marknad.
 
Toppen