TAM presenterar ny svit i första klass

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Jacob, 1 November 2012.

1. Jacob

Jacob Medlem

1 person likes this.
  2. Det ser onekligen trevligt ut!
    Kanske det blir en bonusresa med AAdvantage miles när nya LATAM blir oneworld medlem. :)

3. Jacob

Jacob Medlem

Den åker direkt upp på min lista över första klass produkter jag vill testa framöver...

1 person likes this.
  4. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite förvånad faktiskt att TAM valde att presentera en ny F produkt. Jag som hade för mig att bolaget hade planer att fasa ut F. Men det märks i alla fall att efterfrågan på F ex Brasilien är liten om man bara valt att ha fyra stolar i kabinen.

Det var min första tanke som kom upp när jag läste rubriken ;)

5. Med bara 4 stolar kommer det nog bli svårt att hitta bonusplats om det blir LANTAM i OW eller Star, men konceptet känns lysande... Tänk att boka upp hela kabinen med sin familj eller vänner någon gång :cool:

1 person likes this.
  6. Jacob

Jacob Medlem

Vi kom väl fram till att jag klarat av drygt hälften.

Och har jag väl bestämt mig brukar jag inte ge mig i första taget. Jag har 250.000 Eurobonuspoäng just nu, borde väl räcka för en första klass tur ner till Sydamerika?!

7. Vänta till 2014 då Qatar Airways blir medlem av oneworld.
    Då kanske kan man använda First class jorden runt deal från Seychellerna. :cool:
    http://www.businessclass.se/flygbil...ta-klass-fran-seychellerna-foer-24000-kr.html

8. Intressant nog håller jag på att bygga ihop en resa till Seychellerna på juldagen och hem till trettondedagen; med resa via FRA och B787 till ADD och vidare till SEY med ET. "Medvetslös resenär" har hittat maximal användande av HH poäng på hotell där som ligger från €575 per natt och jag kan få nu för 37 500 per natt. Hoppas ha klart allt nästa vecka för två vuxna + 1 barn, med två bonusplatser och en köpt biljett.

Back on topic: Tyvärr har väl Qatar lagt ner F på 3-klass flygplan tills dess, så själva F på Qatar Airways blir väl inget av. Men, det finns jo alltid min favis: American Airlines :p

9. Jacob

Jacob Medlem

Gillar framförallt denna beskrivning:

According to the carrier the new cabin “presents the idea of a living room”, with features including “a couch, individual closets, lamp, dining table, cushions, a Nespresso service, and a library with books, editions of Wallpaper guidebooks as well as general interest magazines”.

Det där med bibliotek är ju lite samma koncept som Korean Air valt att använda i sin Airbus A380 och det är inte alls så illa. Ganska uppfräschade att kunna gå och hämta en bok och bläddra i än att enbart behöva förlita sig på underhållningssystemet för att slå ihjäl tid.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!