Senaste nytt

Tallin hittar inte platser som finns på sas.se

agehall

Medlem
Alltså, om du har försökt ringa och prata med dem flera gånger, så är det nog läge att acceptera att det är married segments som strular. Det spelar ingen roll vad du ser på annat håll - när Tallinn inte kan boka det så är det vad som gäller.
 

ucce

Medlem
Alltså, om du har försökt ringa och prata med dem flera gånger, så är det nog läge att acceptera att det är married segments som strular. Det spelar ingen roll vad du ser på annat håll - när Tallinn inte kan boka det så är det vad som gäller.
Du har så klart rätt. Hade dock varit trevligt om de åtminstone kunde säga att de tillämpar married segments, eftersom jag tidigare i alla fall levt i tron, och lyckats boka om, connections i efterhand på samma destination
 

Dr. Miles

Expert
Du har så klart rätt. Hade dock varit trevligt om de åtminstone kunde säga att de tillämpar married segments, eftersom jag tidigare i alla fall levt i tron, och lyckats boka om, connections i efterhand på samma destination
Ett alternativ är att du bokar en bonusresa med avresa från Köpenhamn först.
När du har bokat klart, betalar du 150 SEK per person för ombokningsavgift och lägger till Stockholm-Köpenhamn.
 

ucce

Medlem
Ett alternativ är att du bokar en bonusresa med avresa från Köpenhamn först.
När du har bokat klart, betalar du 150 SEK per person för ombokningsavgift och lägger till Stockholm-Köpenhamn.

Det hade jag kunnat göra om det fortfarande funnits platser cph-ord:( Jag skulle kunna prova att boka av arn-cph, och sedan boka på igen. Men det skulle kosta 2*2*150kr

I övrigt är det något märkligt med den där 1330 flighten arn-cph. Ringde guldlinjen idag i ett annat ärende, och passade på att be dem kolla. De såg inga bonusplatser och sa att det bara fanns full flex revenue kvar (alltså typ som tallin vid första samtalet). Hemsidan visar fortfarande fullt med platser i plus och go, såväl bonus som vanliga och jag lyckades testbokade på prov

Men men det börjar bli dags att acceptera nederlaget och gå vidare
 

agehall

Medlem
Du har så klart rätt. Hade dock varit trevligt om de åtminstone kunde säga att de tillämpar married segments, eftersom jag tidigare i alla fall levt i tron, och lyckats boka om, connections i efterhand på samma destination
Det där dök ju upp någon gång under 2016 om jag inte missminner mig och det verkar inte vara konsekvent men det finns väldigt tydliga tecken på att det då och då tillämpas married segments även på awards. Det finns dock inte officellt bekräftat någonstans och det är ju även rätt svårt att plocka fram "hårda" bevis eftersom vi inte har tillgång till tillräckligt bra sökverktyg för att kunna påvisa detta.
 

Kimmen00

Medlem
Det där dök ju upp någon gång under 2016 om jag inte missminner mig och det verkar inte vara konsekvent men det finns väldigt tydliga tecken på att det då och då tillämpas married segments även på awards. Det finns dock inte officellt bekräftat någonstans och det är ju även rätt svårt att plocka fram "hårda" bevis eftersom vi inte har tillgång till tillräckligt bra sökverktyg för att kunna påvisa detta.

Helt klart finns det med Turkish married segment på award då jag inte kunde boka om arn-ist från eco till C då det fanns tillgänglighet då den var låst med segmentet IST-MRU. För att boka om var isf Tallin tvungna att boka av hela sträckan o sen boka om. Pratade med flera agenter om detta. Löste sig i detta fallet med att vie-mru dök upp så det blev det istället.
 
Toppen