Senaste nytt

Take-away-muggar i loungen?

Då har vi ett officiellt svar från Director On Ground Product & Services på SAS:

"Vi får inte erbjuda takeaway muggar på Arlanda som en del i vårt avtal med flygplatsen, vi får inte konkurrera med andra caféer etc. Det som erbjuds i loungen måste konsumeras i loungen."
 

Agö

Medlem
Då har vi ett officiellt svar från Director On Ground Product & Services på SAS:

"Vi får inte erbjuda takeaway muggar på Arlanda som en del i vårt avtal med flygplatsen, vi får inte konkurrera med andra caféer etc. Det som erbjuds i loungen måste konsumeras i loungen."

Det kunde man tänka sig. Men samtidigt ger man ju bort tidningar. Vem köper Aftonbladet eller DN hos någon av kioskerna när man kan hämta i lounge eller ta med sig innan planet går.
 

Stefan62

Medlem
Tanken har aldrig slagit mig att ta med något från loungen, utan jag dricker ur och hinner ofta med ett sista panik-glas medan jag packar ihop mina saker.

Jag hörde faktiskt talas om någon som i Köpenhamn fyllt en CocaCola-petflaska med Jägermeister och sedan druckit upp på vägen till ARN...
 

tob

Medlem
Då har vi ett officiellt svar från Director On Ground Product & Services på SAS:

"Vi får inte erbjuda takeaway muggar på Arlanda som en del i vårt avtal med flygplatsen, vi får inte konkurrera med andra caféer etc. Det som erbjuds i loungen måste konsumeras i loungen."

Intressant ur detta perspektiv att det enda som erbjuds i Loungen på T4 är just pappmuggar och plastglas..
 
Last edited:

Storsteffe

Medlem
Det som serveras i loungen är till för konsumption i loungen. Det är, om inte annat den oskrivna, regeln.

Principiellt, är det samma sak att jag tar med mig en kopp kaffe som att jag tar med mig ett fullt glas JW Blue från loungen.

Herregud detta har jag missat helt, SAS har börjat med JW Blue i loungerna, nu måste jag genast byta leverantör på longhaul ;)
 
Toppen