Senaste nytt

Tack BA! (gratis uppgradering)

Direktorn

Medlem
Kanske BA ibland bara graderar upp de som köpt lite dyrare biljetter för att de ska få testa nästa klass? Oberoende av status? Läser man mellan raderna i tråden så kan man faktiskt tro det.
 

Senator

Moderator
Pingar sembl som får uppdatera om sin trevliga upplevelse igår på LHR-SEA...

Ja, BA verkar ha en algoritm i sitt system som ibland "flyttar" fram folk för att testa nytt. Hade dock aldrig chansat på detta. Själv har jag fått 2 OpUP C --> F på BA. Men min statistik på C --> F OpUP är rätt bra i alla fall, också på LH och LX (6 av mina 15 reser i F har varit OpUP).
 

agehall

Medlem
BA är det enda bolag som jag fått en opup longhaul med. Och idag när jag betalade för en uppgradering så poängterade även damen i incheckningen för backoffice att "he is a gold card holder, so try to leave the seat next to him empty" vilket jag tycker är en trelig touch. Får se om det blir så, men även om det inte blir det så är det en sådan enkel sak som får mig känna mig uppskattad utan att det nödvändigtvis kostar BA något alls.
 

sembl

Medlem
Jag kommer utan tvekan skriva lite om resan och posta bilder. För övrigt en hel full flight till sista stolen. Alla stolar i F upptagna. Men vilken service och mat. Mingolden ticket kommer utan tvekan att gå till Fay som gjorde allt för att få mig att trivas och kallade mig för Mr sembl vid påfyllning av grand siecle
 

gusten

Medlem
Installerad i 01A på BA771. Ser fram emot en resa till BOM. Premiär för mig i en 777 blir det och tre nätter på Oberoi Mumbai.
Då gör det mindre att det blir en hel del jobb både i luften och på marken.

Have a Businessclass day!
 

henrik l

Medlem
Jag har under mina 2 år som BA gold fått exakt 0 opups.. så dina chanser är ungefär lika stora ;-)

Har två resor till HKG per år och som guld skulle jag vilja säga att jag har blivit uppgraderad på ett av fyra ben. Nu senast i torsdags på en proppfull A380 från WT+ till CW. Ligger nog även något i den där "prova på algoritmen" som det ryktas om, under föutsättning att planet är fullt. Första resan som guldkortsinnehavare uppgraderad från WT till F (ja den är osannorlik, men inträffade i slutet av juni för några år sedan). Första resan med betald CW long-haul, uppgraderad till F på utvägen.
 

JensE

Medlem
Har två resor till HKG per år och som guld skulle jag vilja säga att jag har blivit uppgraderad på ett av fyra ben. Nu senast i torsdags på en proppfull A380 från WT+ till CW. Ligger nog även något i den där "prova på algoritmen" som det ryktas om, under föutsättning att planet är fullt. Första resan som guldkortsinnehavare uppgraderad från WT till F (ja den är osannorlik, men inträffade i slutet av juni för några år sedan). Första resan med betald CW long-haul, uppgraderad till F på utvägen.
Jag sitter väldigt sällan i annat än CE eller CW/F så det kan förklara min dåliga statistik också.
 
Toppen