Tack BA! (gratis uppgradering)

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av darthsidious, 24 Juni 2013.

1. darthsidious

darthsidious Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En märklig grej hände idag. Hade bokat W+ till Las Vegas imorgon och ringde British Airways i torsdags och frågade om jag kunde uppgradera till C. Det gick inte eftersom det var fullt sa de. Aningen skumt eftersom det hela tiden gick att boka 5-6 businessbiljetter på den sträckan på deras hemsida.

Idag checkade jag in på mobilen och såg att jag fick välja på business-säten på både lower och upper deck. Senare gick jag in på Manage My Booking och hittade följande.

Är medlem i BAEC men har inget flugit en flight än så förstår inte riktigt varför jag blev uppgraderad. Men jag tackar och tar emot :)

10 personer gillar detta.
  2. FFS

FFS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Grattis.
    "Plötsligt händer det" :)

3 personer gillar detta.
  3. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Grattis!

Skulle tippa på att planet var överbokat i Y och Y+ men hade platser kvar i C, men att totalt sett var det överbokat om man adderar alla platser i alla kabiner.
    Flygbolag är i dessa fall beredda att släppa full fare C mot att ge IDB till Y pax. Eftersom de i slutändan inte sålde alla platser i C så bumpade de X antal pax för att slippa ge IDB.

Varför det var just du som blev bumpad vet ingen av oss, bara att njuta! :)

4. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Riktigt kul att höra! :)
    Man får väl hoppas att man själv får uppleva något liknande i framtiden..

WSOP ME? Lycka till om så är fallet!

Last edited: 24 Juni 2013
    1 person likes this.
  5. darthsidious

darthsidious Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, jag kommer garanterat njuta :)

Tror också att det är överbokat i Y och Y+ (säkerligen i Y i alla fall). Måste vara någon random-process för uppgradering, kan ju inte vara status-relaterat eftersom jag har exakt 0 tier points. Sen är det klart lite konstigt att jag inte fick uppgradera för tre dagar sedan för poäng, man tycker de kunde förutsett den här situationen...

@Andreas: Nej inte main event. Ska hem till ett bröllop innan den turneringen är slut (men hade troligtvis inte spelat ändå).

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Grattis. Man undrar ju lite hur det går till egentligen när man själv aldrig lyckats. Trots runt 500 flighter över två år (varav minst hälften longhaul) har jag inte fått en enda longhaul opup.

7. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sommartid till en "semesterdestination", misstänker att det helt enkelt inte fanns fler statusresenärer i Y+ och du blev den lycklige vinnaren. Menman får fundera på om du kanske blivit taggad som "intresserad" i och med ditt samtal, och det därför var du fick uppgraderingen? I så fall har man lite samtal att göra i framtiden.

8. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om flighten är överbokad, vilket antagligen var fallet, så får vanliga agenter inte röra den tror jag. När rev. mgr och flight mgr tar över så justerar de så att så få som möjligt behöver få IDB.

9. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Åkte du ensam förresten?

10. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Grattis!
    Vad jag förstår är det inte helt ovanligt att bli uppgraderad från WT+ då det är så få stolar.
    Det jag har läst mig till också att dom gärna uppgraderar någon som aldrig provat på den högre kabinklassen hos British Airways förut.
    Är väl lite som knarklangare, första är gratis för att skapa ett behov som kunden kanske inte kände till innan ;)

Personligen har jag aldrig fått en opup av British Airways ännu, troligtvis för dom tycker jag är sucker som redan betalar dom massa pengar :D

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!