Ta sig ut från F-piren på Oslo

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Jakob Österberg, 14 April 2016.

1. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag gick i helt andra tankar och passerade passkontrollen in till F-piren på OSL. Den enda människa som jag hittade att fråga påstår att det inte går att gå ut igen när man väl har gått in. Är det verkligen så? Och om det går att komma ut igen, var gör jag det? Har letat runt lite men utan att hitta någon utgång.

Vill helst slippa att sitta här i en timme, och hade ju tänkt hänga i loungen.
    Känner mig som en oerhört omedveten resenär för tillfället...

011430121, bossefin och mjulven gillar detta.
  2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vänta nu - du råkade alltså gå så långt bort som det går att gå på OSL och passerade en passkontroll innan du vaknade? Det är rätt imponerande!
    Har tyvärr ingen aning om hur man kommer ut därifrån. Fråga folket som har kiosken kanske?

Jakob Österberg och Peter Hagander gillar detta.
  3. henke12

henke12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har varit i den sitsen en gång, Fick hjälp av en gateagent att ta mig ut igen!

Jakob Österberg och Peter Hagander gillar detta.
  4. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja alltså skulle flyga därifrån och tänkte att loungen brukar ligga någonstans på vägen... :oops:
    Mycket jobb och lite sömn senaste tiden. Behöver semester (utan byte på OSL då)
    Jag hittade en som kunde släppa ut mig tillslut, men då skulle jag behöva dra igenom en ny säkerhetskontroll så jag hoppade över det.
    F-piren är ju helt värdelös. Det mest spännande där är en toalett. Och antal eluttag på hela F-piren kan jag räkna på ena handens fingrar.

Någon liten information om att man inte kan komma tillbaka ut hade varit trevligt. Det kanske finns(?) men uppenbarligen inget tydligt nog för en trött Jakob

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Snubben som sitter i en kur och kräver att få se ett pass brukar vara en bra hint.. ;)

martin.agren och Jakob Österberg gillar detta.
  6. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha ja jo, men jag antog dumt nog att det fanns en väg tillbaka... Men så smarta har norrmännen inte varit!

7. Vi andra här får väl tacka för att du gjorde en empirisk fältstudie, så att vi inte gör samma misstag. Tack! :)

Jakob Österberg gillar detta.
  8. GillBates

GillBates Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur fungerar det i tex Göteborg? Har aldrig provat att gå tillbaka där, men det kanske blir samma effekt där?

9. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I Göteborg går det utmärkt, bara att visa passet så är man tillbaka inne i huvudterminalen igen! Precis som om man är en ankommande passagerare.

GillBates gillar detta.
  10. GillBates

GillBates Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och på Oslo så är det inte samma passkontroll man passerar, utan hamnar i en lång korridor avskilt avgående passagerare.
    Så på de flygplatser där man skiljer på ankommande/avgående blir det alltså problem, right?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!