Senaste nytt

Ta sig från NRT (Tokyo Narita) till Shinjuku?

Aspire

Medlem
Tack för all input så här långt. Airport Limousine bus verkar inte stanna på mitt hotell, så smidigast verkar då vara att ta Narita Express och sedan en taxi sista biten.

Någon som vet vad man i runda slängar bör betala för en taxiresa ungefär i avstånd motsvarande Shinjuku station till Hilton?
 

agehall

Medlem
Inte jättemycket - vi tog taxi till stationen från Hilton och det var inte farligt, men jag kommer inte ihåg summan vi betalade.
 

nollbit

Medlem
Hilton har en shuttle bus från Shinjuku Station, så Narita Express och byte till buss/taxi är fullt möjligt. Bussen kan dock vara lite svår att hitta om det är första gången på stationen (det är, trots allt, världens mest trafikerade).

Taxi från Shinjuku Station till Hilton kostar mindre än en hundralapp (har för mig att vi betalade 800 yen eller så).
 

nota bene

Medlem
Någon som vet vad man i runda slängar bör betala för en taxiresa ungefär i avstånd motsvarande Shinjuku station till Hilton?
Du behöver inte oroa dig för att bli blåst på taxi i Japan. Även om chaffisen inte kan ett ord engelska brukar det gå utmärkt - bara att visa adressen på google maps på japanska!

Det kommer att vara frågan om hundratals (ej över 1000) JPY för en så kort resa.
 

agehall

Medlem
Näe, att åka taxi i Japan var en upplevelse.

Det fanns ingen Uber i närheten, så vi stoppade en taxi och hoppade in. Förklarade att vi ville till hotellet och sedan stod vi där en stund. Till slut frågade jag vad problemet var och då visade det sig att chauffören försökte komma fram till en smartare väg eftersom han inte fick vända på gatan vi stod på (vilket uppenbarligen var närmaste vägen).

Vi tyckte ju bara det var trevligt med en liten omväg så vi fick se mer av staden, så vi bad honom bara köra. Har aldrig varit med om en taxichaufför som varit så omtänksam...
 

Dr. Miles

Expert
I Tokyo är baspriset av taxi (standard storlek) 730 JPY (ca 52 SEK) och ingår 2 kms körning.
När hastigheten blir under 10 km/timme debiteras också för tid. 90 JPY per 105 sekunder.

Därför är det svårt att tro att körning mellan JR Shinjuku västra ingången och Hilton (eller ungefär samma avstånd) ska kosta mer än 1.000 JPY (ca 70 SEK)
 

Goldfinger

Medlem
Jag håller med Nota Bene, efter att åkt tåget tidigare, så använder jag mig numera alltid av Limo bus.
Shinjuku station är inte kul att passera vid rusning om man släpar på resväska, lätt kaotiskt.
 
Toppen