Senaste nytt

Ta sig från Heathrow in till London, vad är bäst ?

nota bene

Medlem
Rekommenderar alltid chauffeur service eller Uber i London. Black Cabs är dyra och sunkiga...

Brukar helst åka tåg eller tunnelbana, men i detta fall är det ett ologiskt val då det tar lång tid och knappast sparar några pengar.
 

jerixon

Medlem
Avänt Uber oftast på sistonde och det funkar bra :)
Ska jag till/från Heathrow och centrala London så tar jag dock tunnelbanan under rush hour.
 

FF#1

Medlem
Lånar tråden, ska från Heatrow till Park Plaza Westminster bridge, verkar ju smidigt att boka en bil men undrar om det ändå inte går fortare att ta Heatrow express och Tuben pga trafik. Någon med koll hur det kan vara en onsdag vid 19 tiden?
 

Thornado

Medlem
Lånar tråden, ska från Heatrow till Park Plaza Westminster bridge, verkar ju smidigt att boka en bil men undrar om det ändå inte går fortare att ta Heatrow express och Tuben pga trafik. Någon med koll hur det kan vara en onsdag vid 19 tiden?

Jag skulle ta tunnelbanan hela vägen. Ta Piccadilly Line och byt till District Line vid Earls Court/Gloucester Road/South Kensington (vid de två sistnämnda kan du även ta Circle Line) och åk till Westminister. Ett annat alternativ är att du sitter kvar på Piccadilly Line till Green Park och byter till Jubilee Line där som du åker antingen till Westminister eller Waterloo (Green Park är dock ingen höjdare att byta på).

Tunnelbanan in till London tar förstås längre tid än Heathrow Express (och om det är rusning så kan det tidvis vara trångt), men det är smidigare byte när du redan är inne i tunnelbanesystemet, så tidsskillnaden blir nog ganska minimal, och så blir det förstås billigare att ta tuben hela vägen också.
 

palmen

Moderator
Lånar tråden, ska från Heatrow till Park Plaza Westminster bridge, verkar ju smidigt att boka en bil men undrar om det ändå inte går fortare att ta Heatrow express och Tuben pga trafik. Någon med koll hur det kan vara en onsdag vid 19 tiden?
Jag har bott i det området flera gånger och har alltid tagit Picadilly in och bytt till Jubilee line och gått av vid Waterloo station och sen ca 5 minuters promenad. Tar ca 1 timme
 
Toppen